ALL DENNE ONDSKAPEN

Alle bildene i innlegget er hentet fra Abby Energi Healing page

https://www.facebook.com/AbbyEnergyHealing?fref=ts

 

All denne ondskapen, hvor kommer den fra

Alle disse onde tankene, hvor har du lagret dem

Ja, de må jo kommer fra et sted

Mange er så opptatt av å si nedsettende og onde ting til andre mennesker

Ser du ikke det som for oss andre er helt åpenbart

Det kommer fra deg selv

 

Hvilken kilde er det du er inne i, og henter disse ordene fra

Hvilket ønske ligger det bak dem

Ønsket om å såre, å ødelegge, å legge andre ned i ruiner

Ser du ikke at du samtidig sårer deg selv

Alt sinnet, all sårheten, all smerten, du har lagret i egen kropp, kommer ut som ord

Det kommer som sårende og vonde ord

De kommer med et ønske om å ramme andre

Ja, de rammer nok andre, men de rammer mest deg selv

Vi har en hjerne, den utfører ordrer

Den er ganske smart til tider, men også litt dum

Den tror nemlig på alt som blir sagt

Den tror nemlig på det du sier om andre mennesker også

Men så dum er den, at den tror at det du sier, ja det gjelder den også

Skjønner du ikke det

Skjønner du ikke at ved å prøve å ramme andre, sårer du deg selv

Litt av en bonus det

 

 

Hvis du forteller hodet mange nok ganger at det er en potet, ja da tror hodet at det er en potet

Tror du ikke på meg

Ja, spør deg selv

Hvorfor er det de som er styggest i kjeften som ofte har den største smerten inni seg

Tror du at det er godt og fredelig å være i en kropp som stadig har uti seg eder og galle

Er det mye solskinn inni der

Nei, det er ganske svart og trist , skal jeg fortelle deg

 

Kanskje er det på tide å snu litt på disse tankene

Kanskje er det på tide å vende litt på noen tankemønstre

Kanskje det er på tide å se at hver og en av oss, skaper vår egen hverdag

Kanskje det er på tide å tenke litt på hva du forer kroppen din med av tanker

Ja, du kan kanskje bidra til å såre andre, men hva vinner du

Hva er egentlig gevinsten

Det er ingen gevinst

For hver gang du lirer ut av deg eder og galle over andre, svinner din egen selvtillitt og styrke litt i verdi

Det er det du får på kjøpet

Tror du at du blir frisk og sterk og lykkelig av den type tankemat

Da tror du faktisk feil

 

 

Vil du ha det godt inni  deg, da skal du mate hjernen din riktig

Det er ikke bare mat kroppen vil ha

Den vil ha gode ord, snille ord, omsorgsfulle ord

Når du begynner å si gode ord til andre, ja da vil kroppen din smått om senn endre seg

Humøret ditt vil bli bedre, stivheten i kroppen din vil lindres, den indre smerten din om ikke å høre til noe sted, vil mildnes

Det aller rareste som skjer, mer som et mirakel, men alle andre rundt deg vil og endre seg

De vil og bli gladere , hyggeligere, snillere

Du får nemlig tilbake det du sender ut

Det er litt av en gevinst det

Er ikke det mye mer å foretrekke enn å dra deg selv og andre ned i skiten

Ja, for sender du ut mye negativt, får du det tilbake fra andre, midt i fleisen, så det smeller

Du føler deg urettferdig behandlet, alle andre er teite, sure ,ekle

Nei, jeg skjønner at du har ikke tenkt sånn på det, du har ikke vært klar over dette

Men nå sier jeg det til deg, så nå vet du det

I dag

 

 

8 kommentarer
    1. Dette er også veldig riktig. Jeg har aldri forstått negative mennesker. De som – uansett – aldri greier å se et lyspunkt noen steder, hos andre mennesker, om været, i familie o.s.v. o.s.v. Jeg prøver å unngå dem!

    2. Når jeg er deprimert, Så kjenner jeg masse av disse tingene.
      Det er ikke fordi jeg er slik som person, men det er fordi jeg har det så vondt
      At jeg ikke klarer å se meg selv, verden eller andre i et lyst nok lys.
      Men alt om det du snakker om angående det gode , Å få tilbake det man gir det merker jeg i relativt stor grad til tider.
      Noen ganger så merker jeg kansje at jeg er litt for intens på andre rundt meg.
      Slik er det bare.
      Men du har virkelig rett, Vi alle har noe å lære av dette.
      Det er et viktig tema.
      man er blind når man er inne i slike sirkler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg