POESI DU LIKSOM

Alle bildene i dag er tatt av Kathrin Slydal

 

I innlegget torsdag skrev jeg om tegnene som daler ned foran en

http://lillasjel.blogg.no/1382605623_velse_bli_modig_hjelp.html

Det en kaller tilfeldigheter, som jeg tror mer og mer, ikke er så tilfeldig

Bloggen jeg postet i går, skrev jeg på onsdag kveld under en meditasjon

Når man skriver mens man mediterer, kommer ofte  ordene dalende av seg selv

http://lillasjel.blogg.no/1382552325_stille_sj.html

Den ble mer poetisk av seg, enn mange av de andre innleggene mine

Jeg skriver jo egentlig ikke poesi i ordets rette forstand

Det er bare skrivemåten min som er  litt poetisk

Jeg bruker korte setninger og lite tegnsetting

 

Ja, så var det tilfeldigheter ja

Jeg hadde dette innlegget da,som for meg føltes litt annerledes

Kanskje jeg til og med var litt engstelig for å publisere det

Ja, når jeg kjenner etter inni meg , var jeg nok det

Ble det for poetisk liksom, ble det banalt, ble det dumt

Sånne spørsmål raser gjennom hodet

 

 Men så er det det rare med meg da

Når jeg først har gjort noe sånt, så tror jeg ikke det kommer tilfeldig

Jeg lar det gå noen dager, føler på det, tenker på det, men får meg likevel ikke til å endre det

Kanskje det er noe der jeg ikke vet

Kanskje det er en mening bak det hele

Jeg kjenner inni meg at det må vare være som det er

 

Så kommer torsdagen og jeg blir valgt til å være helgens temablogg

Og hva ble temaet da, jeg tenkte kanskje det ble åndelige temaer og selvutvikling

Det ble en poesiblogg

En poesiblogg,  akkurat denne uken når jeg satt der med et innlegg på vent, som lignet på poesi, mer enn andre innlegg jeg har hatt

Er det tilfeldig

Ingen visste at jeg hadde skrevet det

 

Sånn er det å følge hjertet

Det vet ofte mye bedre enn hjernen, hjernen tenker for mye

Den tenker og analyserer istedenfor å føle

Det rare er at enda føltes det rart å poste det innlegget

Det var en liten indre kamp

Jeg vet ikke hvorfor, bildene er vakre, det er de som inspirerte meg i utgangspunktet

Jeg fulgte hjertets røst og lot det stå til

Lagre og publiser og ut i verden flyr det

 

 Jeg vet nemlig at hjertets stemme er min egentlige stemme

Hodet har en tendens til å ville rote det tl for meg

Hjernen vår tenker logisk, den setter sammen alle opplevelser vi har hatt, den analyser og vurderer

Den kan ofte hindre oss i å gjøre ting vi har lyst til

Den tenker på at vi kan mislykkes, folk kan synes vi er rare, vi kan få stygge tilbakemeldinger, noen kan le av oss

På den måten sparker vi bein under oss selv

Det er vi som lager begrensninger for oss selv

Andre kan ikke gjøre oss noe som helst, hvis vi velger å ikke tro på dem

Hvis jeg velger å ikke la meg såre, ja da kan ingen såre meg

Hvis noen vil le av meg,ja så fint, da fikk du ledd litt

Vil noen snakke bak ryggen min, ja det må de da få lov til hvis de føler jeg er så viktig for dem

Det er kun oss selv som velger hva vi vil ta inn i egen kropp

Vi kan velge å la være å høre

Vi kan heller ta valget om å stole på stemmen inni i hjertet vårt som sier Go Girl, just do it

I dag

 

14 kommentarer
    1. Vi kan på en måte ALLTID få negative tilbakemeldinger, om vi følger hjernene eller hjertet, så det kan vi jo ikke la styre oss. Følg hjertet ditt du, det føles rett for deg og da er det nok det 🙂 VI får gjøre det vi tror er mest rett og riktig og da går som regel ting bra synes nå jeg 🙂 Ha en fin lørdag Lillasjel <3

    2. Jeg synes diktet ditt om stille vann, stille hav, stille sjø
      Var ubeskrivelig vakkert.
      Håper du setter deg ned å.skriver slike tekster flere ganger.
      Jeg synes det er fint at du ikke bryr deg hva andre synes om deg.
      Du er et unikt kunstverk og du har ikke mindre rett til å kjenne på dine sanne følelser. Tre verden inn i et skall når du føler deg sånn, og tenk at de som er glad i deg slik du er og har noe å gi skal få være med deg på din reise.
      De som ikke evner å verdsette deg for den du er, fortjener deg ikke.
      Du er fantastisk flink med ord, og hvis mennesker kan klare å ta til deg tekstene slik de er ment så er de veldig helbredende for sjel og hjerte.
      De er åpne,ærlige og griper fatt. Det må.man gjøre, stoppe opp å føle litt å se litt for å ta innover seg sin besittelse.:)
      Klem Lisa

    3. Anonym: Tusen tusen takk Lisa, det varmer mitt hjerte. Mye av årsaken bak at jeg er litt redd for å poste de, er at ordene er på en måte fremmede for meg, jeg er ikke vant til å bruke ordene sånn, men så kommer de seilende ned på tastaturet av seg selv liksom, det er så rart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg