Å SITTE INNE I EN BOBLE KAN VÆRE LITT FINT OGSÅ

 

Sitter dere inne i en boble

Snakker jeg tull nå

Ja, kanskje det eller kanskje ikke

Av og til føler jeg at jeg sitter inne i en liten boble, eller  en litt stor rund boble er nå jeg da

Ja, selvfølgelig er det bare en følelse man har inni seg

Det er litt godt inni i denne boblen også

Lunt og trygt, og lite å ta stilling til

Man kan se ut, men ingen kan se inn liksom

Ingen forstryrrende elementer

Jeg koser meg inni den boblen min, jeg gjør det

 

 

Samtidig er jeg rastløs og vil nok til tider kakke hull og spankulere litt utenfor også

Jeg kjenner den utålmodigheten inni meg til tider

Man blir litt lei også av å leve inne i en sånn boble

Av og til er det nesten som man ikke vet hvordan det er utenfor

Man kryper ut  og gjør det man må gjøre og så kryper man inn igjen og forsegler skallet igjen

Nesten som å sitte inne i et egg, der man ser ut men ingen ser inn

Utenom de som er nær nok til å se at du faktisk åpner opp boblen for de du vil ha inn

 

 

 

Ja, dette er kanskje uforståelig tøys for mange

For andre tror jeg det kan være helt forståelig

Vi er nok mange som sitter i bobler til tider

Mange av oss kakker nok etterhvert hull i skallet og kryper ut for godt

Andre må finne seg i å være i boblen sin

Da er det om å gjøre å skape en så koselig atmosfære som man bare kan

Jeg prøver forsiktig å stikke hull igjen jeg nå

Jeg har små smutthull så jeg kommer ut i små perioder for så å smette inn igjen

Litt etterhvert har jeg stor tro på å kakke hull på boblen og komme helt ut igjen

Men forsiktg, i mitt eget tempo, tror jeg da

Jeg kan ikke ødelegge den helt for av og til får jeg kanskje behov for å komme inn igjen

Det er jo så fint utenfor

Mer som en idyll virker det som fra inni her

Man vil jo gjerne delta sammen med andre

Det er fint å kunne gjøre det

I dag har jeg vært utenfor boblen i flere timer

Da er det godt å kunne krype inn i boblen igjen for å finne litt hvile

I dag

Alle bildene i dag er hentet med tillatelse på siden til Akvarellmaler Hanna Jakobsen

Bilder som disse blir lagt ut på min facebookside www. facebook.com/Lillasjel

8 kommentarer
    1. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg lever også store deler av dagen i en boble. Så godt det er der inne. Ingen forstyrrelser. Der er det bare meg og tankene mine, eller meg og boka mi. Men jeg har jo innsett at livet leves utenfor bobla og jeg må ut, jeg må også etter hvert tilbringe mere tid der ute. Jeg vet ikke om denne gode bobla handler om at det er så mye støy der ute, jeg tar inn så mye av alt 🙂 og da er det så godt å trekke seg tilbake inn i bobletilværelsen 🙂

    2. marianne s øverland: Ja, jeg visste nok at du ville kjenne deg igjen, for du og jeg tenker mye likt. Ja, det er godt å være inne der, men samtidig må en ut, det beste er om en kan gå ut og inn som en vil:)

    3. Veldig lurt å ikke ødelegge den helt da.. så du kan gå inn igjen når det trengs 🙂 Beholde den lille boblen, skallet, selv om du titter ut litt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg