JEG GLEDER MEG TIL FORTSETTELSEN

Bildene i dag er lånt av NinaTeigen Vigdal

 

Hva er dagens tema

Jeg er usikker

Jeg er så rastløs for tiden, så utålmodig, men samtidig er det likevel fred inni meg

Jeg føler jeg står på springbrettet, klar til å hoppe, men så hopper jeg ikke likevel

Jeg blir stående på stedet hvil og ta sats

Merkelige greier

At man kan være så mye på en gang

 

Livet er et stort puslespill

Man leter hele tiden etter nye biter

Man tror man har funnet den som passer, men så ser man at man får den ikke helt på plass enda

Den må ligge der og vente

Du kjenner litt engstelse innimellom når du mangler biter

Du vil så gjerne ha en sikkerhet på at du finner de

 

 

 

Hele bildet vil bli lagt, det er helt sikkert

Utfordringen vår er at vi ser ikke hele bildet

Vi ser kun de bitene vi har fått allerede

I tillegg har vi da de bitene vi aner skal inn i det store bildet, men vi får de ikke til å passe akkurat nå

Utålmodig prøver vi gang på gang

Av og til blir man så irritert at man har lyst til å ta hele bildet og måke inn i et kott, ute av syne

 

Man gjør ikke det

Man vet inni seg at bitene kommer akkurat når de skal

Jeg vet at noen av bitene jeg får for tiden er medmennesker

Jeg tar i mot dem med takknemlighet

De varmer mitt hjerte

 

 

Man må bare slå seg til ro med at det eneste man vet ,er akkurat nå

Det er utfrordringen, gjøre det beste ut av det som er akkurat nå

Forme de tankene som svirrer rundt i hodet, så de gagner meg

Det er et helt arbeid i seg selv

Det er så lett å fokusere på det man ikke ønsker

Det er så mye enklere å se det man ikke klarer, fremfor det man faktisk behersker

Det er et kunststykke å klare å styre sitt eget sinn

Alle disse krumspringene som foregår i eget hode som ofte spenner ben under deg, men som like ofte løfter deg frem i drømmene dine

 

Jeg tror jeg velger nettopp det i dag

Det å ha fokus på hvilke tanker jeg lar styre dagen min

Være litt bevisst på at det er kun jeg selv som skaper min hverdag

Hvordan ønsker jeg at denne dagen skal være

Hvordan kan jeg bruke de ressursene jeg har

Hva kan jeg få til

Jeg kjenner jeg gleder meg til fortsettelsen

I dag

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg tror faktisk du setter fingeren på noe alle burde ha tenkt på…. Ofte!
      Det blir ikke bedre enn man gjør det til brukte mamma og si, og det ligger mye visdom i de ordene 🙂 Og mange gode minner….. Og savn……
      Takk for hyggelig kommentar! Oliventreet er satt på vinterlagring i Mulighetenes Rike, og så får vi se om det blir noe å blogge om til våren…
      Jeg ønsker deg en fin uke videre.
      Vakre tanker fra K@ri*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg