VALENCIA

Valencia er Spanias tredje største by, og en by som er vel verd et besøk

Vi fikk bare en smakebit på hva byen har å by på og den smakebiten gav mersmak

Den gamle bydelen er så vakker

Eierne av bygårdene er pålagt å vedlikeholde sine bygg og det ser man klart og tydelig.

Her er det nyrenoverte fasader overalt, vakre gamle bygninger med dører og vinduer vi i Husmorvindulandet aldri har sett maken til.

Jeg trodde jeg hadde mange flere bilder fra Valencia men ble ganske flat i trynet når jeg så hvor lite jeg hadde fått med meg

Det var en vakker by rett og slett, masse vakre trær så gatene vart skyggelagt og svale

En stor hall med all verdens mat. Det er nesten en pine å gå der. Så mye lekkert og jeg kan ikke handle, det gjør jo vondt i sjelen

Hva med et kg blåmugg eller noen biter parmesan

Oliven i alle varianter og spekepølser, nam

Og her er det ikke bare bare å kjøpe seg egg, skal jeg si dere

Frister det med en Paella og en Sangria til kun 7 euro?

I en av markedshallene hadde de samlet håndverksbutikkene, helt genialt


Marqués de Dos Aigües Palace

Vi fikk og se en del av det moderne Valencia. Mange fascinerende byggverk, de har ikke spart på pengene i denne flotte byen

The City of Arts and Sciences, et kulturelt underholdningssenter, med 3d kino,,  museum, planetarium og mere til

http://no.wikipedia.org/wiki/Valencia

http://www.visitvalencia.com/en/home

Valencia hadde lite turistrafikk til å være en av de største byene i Spania. De bestemte seg for å satse på turismen og en av de ideene de fikk var å anlegge en Formel 1 bane.

Vår utfluktstur begynte der denne banen starter, til store glede for den maskuline delen av reisefølget

Valencia Strett Circuit

Valenciabanen er 5 473 m lang og har 25 svinger, 11 høyre- og 14 venstresvinger. Banen kommer til å tillate en topphastighet på rundt 323 km/t.

Etter at vi var ferdig med byturen dro vi til Saint Josep caves, kommer tilbake til det i et nytt innlegg senere

Valencia er en by jeg gjerne reiser tilbake til, det var en spennede, innholdsrik og vakker by

Flere innlegg fra Cruiset vi hadde med Adventure of the Seas juli 2013

Cannes

Malaga, Marbella og Puerto Banus

Smakebit fra 14 dagers cruise fra Southampton

www.facebook.com/Lillasjel

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg