ER DU UTSATT FOR SVINDEL PÅ FACEBOOK

I’m Robinson G Hilary I’m new here and I saw your profile,You look charming, beautiful and nice.A true friend is a gift from God i wish i can be your friend,send you some photo and write to you more about me. Regards Robinson!

 

Ja, jeg er så heldig at jeg fikk denne hyggelige meldingen i dag

Jeg er faktisk så heldig at jeg får sånne meldinger flere ganger i uken

Jeg har desverre ikke bidler av disse mennene fordi jeg blokkerer dem

De ligger under fanen Annet i meldingsboksen

klikk først på meldinger, og så ser du til høyre for der det står innboks, der står det annet

Der vil det ligge meldinger fra mennesker som du ikke er venn med

De er amerikanere eller engelskmenn, godt utdannet

De er gjerne avbildet sammen med barn så det skal se enda mer troverdig ut

Du har ikke tilgang til vennelister og bildene de legger ut er sparsomme

Hva er han egentlig ute etter

Jo, han er ute etter PENGER

Brandon Waller Hawkins

I am Brandon. So sorry to infringe on your privacy,Its said that ‘A picture is worth a thousand words, but when I saw yours,it was more than words could explain.The charming profile is resistible,though a little personal message but your look tells a lot about a nice person…so i had to drop a message to the charming person with this great profile.Just want to know you better and be a friend or more. Hope to hear from you sometime.

 

Han søker godtroende damer som han kan lyve og lure trill rundt

Han vil loppe dem for så mye penger som han bare klarer

Først er det vennskapelig snakk

Du og du hvor hyggelig og forståelsesfulle de er

De er så enkle å snakke med

Når man blir gode nok venner, ja da kan de forsvinne en stund

Du begynner å bli engstelig for hva som har skjedd dem

Da vil du etter en tid motta mail fra enten han eller en venn som forteller at han har vært utsatt for en ulykke og har vært på sykehus

Han har en regning som må betales hvis ikke får han ikke den hjelpen han trenger

Eller

Huset hans har brent ned, og alle papirer så han får ikke ut pengene sine

Eller

Ungene hans er kidnappet og han må ha innsamling

Eller

Barna er i et annet land og han får ikke overført penger dit, så om du kunne overførre for han fra Norge

Eller

Ja, slik går dagene

Stadig nye “problemer” dukker opp

Stakkars mann

Heldigvis har han deg

Det er han så takknemlig for

Hva skulle han gjort uten

Men så er du jo Guds under og da, du husker vel det

Hello Gorgeous….what a nice profile you have, your beauty and sweetness captured my heart, they say, ‘A picture is worth a thousand words,’ but when I saw yours, I was speechless…tell me, how are you doing and hope we can get to know each other more better that is if you don’t mind, what do you think? Cheers, Antonio

 

Slik holder disse svindlerne på

Flere og flere kvinner lar seg lure

Ja, for all det, det er ikke bare kvinner som lar seg lure

De samme mennene har og kvinnelige profiler

De henvender seg til den mannlige delen av befolkniing

De samme brevene, de samme historiene og samme svindelen

 

Flere får samme mail fra ulike menn, akkurat samme ord, men fra ulik avsender

De bytter nemlig profil hele tiden

De stjeler profilbilder fra reklamer eller andre profiler

En gang lyste bildet av mannen på Storebrandreklamen mot meg i mailen

De skriver ikke korrekt engelsk, noe som er litt merkelig i og med at de skal være engelskmenn eller amerikanere

Denne under her var litt morsom da: Happy new month:)

Hello Dear, How are you? Happy new month. I am Garry Adams a British citizen, I live and work in England with British Petroleum as a Marine Engineer. I saw your beautiful profile picture on (Facebook) I decided to send u an acknowledgement message. Please dear get back for more communication. Garry.

Ikke svar på sånne annonser damer, ikke menn heller

De er der ikke for å smigre deg

De er der for å svindle deg

Hvis du er usikker, spør noen andre

Send aldri penger til noen du ikke kjenner

Oppgi aldri personlige opplysninger av noe slag

Gå inn på vedkommenes profil, finn det lille tannhjulet til høyre for der du kan sende melding, let opp blokker

Klikk blokker og rapporter og kryss av for at dette er en falsk brukerkonto og blokker så de ikke kan se profilen din noe mer

Ikke la deg lure

I dag

 

Slik rammes du av nettsvindel

http://www.aftenbladet.no/okonomi/Slik-rammes-du-av-nettsvindel-3170270.html#.Uh25AT_4XPU


 Lik heller Lillasjel på facebook, den siden er helt fri fra svindel:)

https://www.facebook.com/Lillasjel

 


4 kommentarer
    1. Jeg blir like overrasket hver gang jeg hører at mennesker går på en slik svindel… At det ikke er en alarm klokke som kimer høyt og tydelig er meg en gåte.
      Hvorfor tenker jeg, er det noen som ønsker å bli lurt? Det er ganske lett gjennomskuelig alt dette, og i tillegg så legges det ukent vis ut slike skrekk historier…
      Nei folk må våkne eller så blir de lurt.:)

    2. Hei
      Hehe, kan ikke annet enn å le. Har fått sånne meldinger før, bare den ene fikk meg til å klø meg i bakhodet, den gikk slik som dette:
      Hello. I’m Robert Ashman from United States. I am writing to you in regard of some money you should come and collect after one of my clients passed away, he shared the same last name as you and I wish to know your bank account so that I can transfer his money to you. Hope to hear from you, Robert.
      Da jeg så nærmere i slektstreet så var ikke vedkommendes navn (han som da hadde samme etternavn som meg) i slekt med meg i det hele, så jeg begynte å le før jeg slettet meldingen. Den samme meldingen kom noen dager etter på, samme person, da svarte jeg ham høflig å sa: “I’m sorry, but the person you think is in my family is not showing up in the family tree, hope you find his loved ones” før jeg da slettet hans melding igjen. Han ga ikke et pip i fra seg etterpå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg