Å HOPPE KREVER MOT

 

Jeg tror på tegnene

Når jeg overalt får tegn via venner, blader, media, facebook om samme temaet, da våkner jeg litt opp

Temaet må selvfølgelig gjenspeile det jeg selv tenker på

Det man føler inni seg ligger der og ulmer

Det du kjenner at du holder tilbake

Du er redd

Du er usikker på om du tør

 

 

Nei, jeg vet jeg tør

Samtidig holder jeg tilbake

Jeg kjenner det inni meg at jeg holder tilbake

Når jeg ser alle begrensingene, ser det som er i veien, alt galt som kan skje, da har man motstand

Når skal jeg hoppe uti i det

Jeg vet det nærmer seg

Det nærmer seg med raske skritt for nå hagler tegnene rundt meg

Uansett  når jeg åpner facebook ser jeg de andre som tør

 

Siw (49) og Georg (66) fikk tvillinger

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10111117

Ja, ikke det at jeg vil ha barn, den tiden er forbi, men de tør

De tør å kaste seg ut i det, gripe det de ønsker

 

Jeg leser om Gro-Helen Tørum som selger huset, kaster seg ut i livet hun ønsker, uten fallskjerm

https://www.facebook.com/grohelentorum

 

Bente Petterson gjorde det samme, fulgte hjertet, flyttet til Spania og jobber derfra som healer. Hun holder kurs i Norge flere ganger i året og tar imot klienter når hun er i landet og ellers gir hun fjernhealing, gjerne via skype for de som ønsker det

 http://www.bentepettersen.com/175488009

 

Jeg følger siden til Camillia Rosendal

Hun legger ut de vakreste ord for oss spirituelle

Hun møter motstand, gir nesten opp siden sin, men bestemmer seg for at nei, hun må følge hjertet

 


Finde min sjæl

jeg søgte alle vegne
jeg kiggede op
jeg kiggede ned
jeg rendte rundt
fra sted til sted
frem og tilbage
jeg søgte
og søgte

jeg kunne ikke finde min sjæl
den var blevet væk
jeg anede ikke
hvor jeg skulle lede

så jeg gav op
i stedet
begyndte jeg at åbne mig selv
skrælle lag efter lag af
gik ind i mig selv

og en dag
kiggede min sjæl ud
Hej her er jeg
jeg glædes over du har fundet mig

jeg forundres
var du lige dér
jeg har søgt og søgt
alle vegne
for at finde dig
og så var du lige her
inde i mig

ja vi er ét
du og jeg
lad os danse i frihed
svæve i lykkerus
pleje hinanden
og aldrig mere
lægge lag imellem os

-Camillia Rosendal, 2013


Jeg hadde et blogginnlegg om folk som inspirerte meg

http://lillasjel.blogg.no/1353959955_jeg_lar_meg_inspirere.html

 

 

 

Hele tiden lar jeg meg inspirere

Av de som tør å hoppe

Av de som tør å gjøre det de føler er riktig for dem

Så hvorfor hopper jeg ikke

Hvorfor er jeg så redd

Jeg er jo det

Jeg vet så inderlig vel at man ikke skal være det

Samtidig må jeg anerkjenne at jeg er det

Jeg er rett og slett redd for å drite meg ut for offentligheten

Jeg er redd for å se dum  ut for alle som ikke tror på en

Som vil le av meg, snakke negativt om meg

De henger igjen de gamle tankemønstrene enda

Ønsket om å være likt av alle, anerkjent, respektert, enda man vet at det ikke er noe mål å streve etter

Skal jeg la meg stoppe av de, er det de som skal styre livet mitt

Hva gjør det om de ler av meg

Ja, slik holder jeg tilbake

 

 

Jeg vet at tiden straks er inne

Tegnene taler for det

Det er mange flere tegn enn det jeg har tatt med her

Noen er persolige, for personlige til å utbroderes her

Det er nå tid for å gå videre i livet

Det er på tide å hoppe

 

Jeg må ut av skapet

Ja ikke det skapet, men et annet skap, healer skapet

Det er healer jeg er

Jeg simpelthen får en ro inni meg når jeg healer som jeg aldri har opplevd makan til

Det er det som gjør meg lykkelig

Selvsagt er jeg redd

Hva hvis det ikke kommer noen

Hva hvis de ikke blir friske

Det kan jeg ikke styre, for det er ikke jeg som healer, energiene går bare gjennom meg

Jeg kan ikke garantere noe resultat

 

 

Nå skal det pusses opp rommet der jeg sitter og skriver

Hvite vegger, lyst og fint og lett

Benk har jeg, stol har jeg,  gode pledd og puter

Her skal det være godt å komme

Her skal det være godt å være

Jeg vet at det er riktig

Det er bare sånn det må være

Jeg må hoppe ut i det livet jeg ønsker meg

Noe annet er faktisk helt umulig

Nå holder jeg på å gjøre meg klar til å hoppe

Uten fallskjerm

I dag

 

Lik gjerne Lillasjel på facebook :https://www.facebook.com/Lillasjel

 

4 kommentarer
    1. Hei kom ut av healerskapet 🙂 det er så godt å være seg selv 100 % jeg turte til slutt, og har blitt møtt mest med positive reaksjoner. Det blir holistisk healingkurs i Trondheim januar og februar 2014, det kurset skal også jeg bli med på 🙂 Stå på <3

    2. Nydelig skrevet og nydelige ord, det var som om du snakket til meg 🙂 Min drøm ligger i linken på hjemmesiden jeg har påbegynt.. men jeg har foreløpig heller ikke turt å hoppe 🙂
      Lykke til med din drøm, dette klarer du fint 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg