SKAL JEG VÆRE SOM DEG

Facebook er en forunderlig ting

Der deler man alt med alle

Små og store begivenheter

Det er som et samfunn fylt av ulike mennesker

Det som stadig forundrer meg er hvor opptatt vi er av at alle de andre  må være som oss

Eller det er nok ikke bare i sosiale medier

Det er vel ellers også, men det merkes så godt her

Det blir så tydelig

 

Vi vil at alle skal legge ut ting som vi liker

Mange irritererer seg grønn ovar det andre gjør

Tenk hvor herlig verden hadde sett ut hvis alle hadde vært som meg

Ja, er det det vi ønaker oss

Ønsker vi oss en verden der alle er som oss selv

Hva sier du hvis noen ikke liker det du publiserer

Kanskje noen sitter og ler av det du legger ut i full offentlighet

Ja, mange har ikke vært inne på innstillinger og begrenset, så de legger ut alt de gjør for offentligheten

De er ikke klar over at alle mennesker, med alle hensikter, kan bruke det de har der, bilder av barna,osv

Men det er ikke det jeg skulle skrive om nå

Som vanlig flyter tankene mine videre, vekk fra temaet

https://www.facebook.com/IamWalkingmyTalk?ref=stream

 

Temaet er : Tror du alle andre vil lese det samme som deg

Er du villig til å forandre deg fordi noen ikke liker det du gjør

Neppe

Hvorfor er du da så interessert i å endre det andre legger ut

Irritere seg, le av, baksnakke, har du sett

Ja, er vi ikke der alle sammen kanskje

Er det noen som er så god og snill at de aldri tenker en negativ tanke

Neppe

 

For min egen del liker jeg det positive

Jeg er ikke så glad i statuser som slår meg i fjeset om sykdom og negative hendelser, og uffa meg

Jeg ser på facebook som noe jeg hygger meg med

Livets realiteter får jeg i andre medier

I og med at jeg har hele dagen til rådighet for tiden, er jeg mye innom

Leser, lar meg inspirere til blogg, snakker med folk

 

Når jeg åpnet i dag blir jeg møtt av denne tegningen

 Og disse ordene:

Livet er herlig, livet er bra, jeg har en grunn til å være glad…
Seriøst, det finnes alltid noe positivt og noe å glede seg over livet..
De enkle ting
god kaffe, nydelig utsikt, en mann som elsker meg, en vakker og frisk datter, herlige venner, ryggen min som bare blir bedre, jeg skal til FRANKRIKE om to dager JOhoooooooooooooooo
og gleden over at jeg har meg selv, er enorm…
For uten meg, hvor hadde jeg vært hen da, hurrrrrrrrrrrrraaaaaaaa
Maze Miriam Mercedes
 

Åh, jeg kjenner allerede det kribler i meg

Herlig

Jeg blar videre og leser: “God morgen . Forfriskende og våkne opp av regnet faktisk. Ønsker alle en strålende dag, er det ingen solskinn ute så får man skinne i seg selv”

Ja, ikke sant, her pøsregner det, så da blir det inneaktiviteter og kos

Jeg er allerede oppmuntret inni meg og blar videre

“”Det er jo helt enormt hvordan posiive nyheter og løsninger strømmer inn til meg-er helt forundret. Deler derfor ut kjærlighet og klemmer til alle på vennelista mi. You are the best”

“Jeg gleder meg til nytt skoleår på verdens beste skole. Herlig ledelse, kjempehyggelige kollegaer og nydelige elever. Lykke”

 

 

Nå sier du kanskje at jeg må skjønne at dette ikke er virkeligheten

Det er et glansbilde

Da svarer jeg, ja det skjønner jeg

Men spiller det noen rolle for meg om det stemmer eller ei det som blir skreveet

Vi vet vel at ingenting er perfekt hele tiden

Vi må bare velge hva vi vil ha fokus på

Slike statuser gjør meg glad

De oppmuntrer meg her jeg sitter foran pc-en min alene, for tiden uten jobb og ikke helt frisk

Det er for meg det aller viktgiste

Det lyser opp min dag

Det gir meg den positiviet jeg trenger

Jeg sier derfor takk til alle mine fbvenner som oppmuntrer meg på denne måten

I dag

4 kommentarer
    1. Herlig å lese. Om noe ikke passer å lese for meg, ja da gjør jeg som med tv da går jeg bort fra den. Er det så vanskelig da? Tror ikke det. Alle bruker siden som de ønsker, det var vell poenget.
      Hjepe meg om det skulle løpe flere som meg rundt… Nei takker meg til at vi er forskjellige, og lever i et samfunn fult av mangfoldet.

    2. Ut i fra det jeg leser på f.eks facebook, mange ihvertfall, så er det utrolig mange ensomme sjeler “der ute”. Istedenfor å dra seg ut og sosialisere seg med folk, har de hele nettverket sitt der. Og det forundrer meg at “alle” er så over lykkelige alltid hehehehe….enda skilsmisse statistikken bare går oppover hele tiden… Jaja – noen ganger tar jeg helt fri fra sosiale media noen dager… Jeg er meg sjøl, og lar meg ikke på virke av ting jeg leser på nett 🙂 Jeg er positiv hver dag, gleder meg over livet og idag skal jeg spise lunsj med ei gammel venninne jeg ikke har sett på rundt 15 år…gleder meg 🙂 God tirsdag til deg og <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg