Drar du ned gardinene?

 

Drar du ned gardinene

Sånn innimellom

Er det sånn at du egentlig ikke har lyst til å se

Se hva du egentlig driver med

Se hvordan du boikotter egen tilværelse

 

Har du enda ikke oppdaget hvor mye du roter med eget hode

Det er mye lettere å se fra utsiden

Jeg ser det lettere hos deg enn hos meg selv

Det er utrolig hvor mye vi kan fucke opp eget hode

Egne tanker

Vi kan lure oss trill rundt

 

Jeg har enda til gode å møte noen som kjenner seg selv godt nok

Jeg hører folk si at de ser seg selv

I neste øyeblikk sier de ting som beviser akkurat det motsatte

Det er ikke så lett å se seg selv

Vi ser det vi gjerne vil se

 

På Lillasjelsiden min på facebook har jeg mange dikt , skrevet av Geir Ålien

Han snakker fra hjertet

Han har så mange fine ord

Blind

Frykt gjør blind. Mange ser ikke fordi de tør ikke se hva som er rundt dem.
I stedet skaper de seg bilder som ikke er sanne, bilder etter sitt eget hjerte.
Ofte skaper vi hverandre som en projeksjon. Vi ser hverandre som speilbilder av oss selv.
Bedre er det å se uten å dømme. La oss gi menneskene tilbake sin egen glans.

 

Så kanskje skal vi dra opp gardinene

Se oss selv før vi ser andre

Neste gang du føler for å kritisere

Tenk først etter om du selv er feilfri

Deretter hvordan du selv hadde handlet hvis du var i samme situasjon

Er du bestandig blid og grei å ha med å gjøre

Kanskje er du litt som den du har lyst til å kritisere

Det er noen ganger litt ubehagelig å oppdage at vi ikke helt er perfekt selv også

Men det er ganske befriende også

Så neste gang du har kritikk på tungen, tenk deg litt om

Kanskje skal vi denne gangen velge å tie

Det er ikke så lett å endre seg selv

Da skal vi heller ikke forvente at alle andre skal klare det bedre enn oss

I dag

6 kommentarer
    1. Ja, og endre seg er ikke lett og ikke forvente at andre skal gjøre det. De eneste vi faktisk kan forandre på er oss selv.. God fredagskeld <3

    2. Av og til har jeg bare lyst å dra for gardinene, lukke øynene og slippe å tenke! Jeg håper jeg er hyggelig med de jeg møter, og ikke dømmer andre. Jeg vet jeg har blitt flinkere til det med årene heldigvis. Denne helgen skal jeg ikke tenke på noe, bare slappe av og være på lading. Er helt pumpet etter denne uken, hektisk på jobb og mye som skjer på ettermiddagen. Så i helgen skal jeg bare lete frem litt overskudd. Ha en fin helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg