LØRDAGSKOS – BAKTE POTETER

Jeg blir inspirert av andre og her en dag var det ei som skulle ha bakte poteter og da kjente jeg bare at det vil jeg ha og. Nam, bakte poteter med kryddersmør. Jeg kan spise kun det jeg, men han jeg bor sammen med hadde ikke troen på å spise kun poteter så her var gode råd dyre


Disse nypotetene er fabelaktige å bake. Jeg skjærer et kryss i dem og legger dem på grovsalt i en form og inn i ovnen,. Disse trengte nesten 1,5 time på å bli god og møre. Her i huset er det helt slutt på å pakke poteten inn i folie før jeg steker dem. 200 gr,

Smør ja, hjemmelagd kryddersmør er bare så innmari godt. 2 fedd hvitløk, 1ts karri, 1 ts paprika,1 ts peppermix, 1 ts basilikum, fersk er aller best,  bitte litt basilikumolje istedetfor fersk, ørlite salt

Røres godt sammen og settes kaldt, har lang varighet, så i grillsesongen lager jeg ofte opp så jeg har i flere dager

Så var det gubben som ikke hadde troen, hva gjør vi med han. Vi har noen skiver bacon, 1 søtpaprika

Et par champignon og noen skiver Salchichonpølse (Chorizo eller annen litt spicy pølse, gjør sammen nytten)

Baconet surres først før vi lar resten surre med noen minutter

Ser gode ut ja?

Surr surr ferdig. Jeg må ha mais, men det er det enkelte som ikke er like glad i ,så den har jeg utenom

Serveres med rømme og smør, hmmm, ikke noe slankerett dette heller, men innmari godt

Jaggu det klarte vi å gjøre hele husstanden fornøyd i dag og 😀

Lillasjel på facebook: https://www.facebook.com/Lillasjel

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg