LITT DYREHUMOR – KOS ER VIKTIG FOR BÅDE TO OG FIRBEINTE, ALLE TRENGER KOS

Hei, jeg heter Svartepus og er den fineste katten i verden, synes jeg selv da.

Det er rotete her,min matmor er ikke den ryddigste, men hun er det beste mennesket jeg vet om når jeg skal kose, så jeg klarer å lure meg til en plass

Her er plassen min. Her bruker jeg å sitte og meditere sammen med mor.

Enten sitter jeg her, eller så er jeg foran den svarte dingsen som ligger foran meg.

Jeg liker ikke den, den hindrer meg i å komme dit jeg ønsker meg mest, nemlig mors store myke mage.

Når jeg mediterer da kommer jeg hit og setter meg ned uten å mase på mor, da sitter jeg helt stille med halvlukkede øyer og svimer i energiene

Mmmmmm, nydelig det altså

Skal jeg sove litt skal tro.

Men det lukter kos fremme der da

Nå hadde det vært godt med litt kos da, skal tro om jeg skal prøve det nå

 

Hei mor, nå kommer jeg

Her sjekker jeg om det er firbeinte på vei inn fra venstre. Det kommer av og til en sånn skikkelig innpåsliten kar og han er så høylytt og ufordragelig. Han snakker så rart også. han sier voff voff voff.  Når jeg hører han er på vei, da gjemmer jeg meg enten på høyeste hylle her, eller blant en haug med sorte sokker. Som oftest er han så teit at han ser meg ikke. I det minuttet han er ute av døren, da er jeg på plass igjen hos mor. Det er kun  min mor, bare så det skal være klart for alle.

Er du klar? Nå er jeg snart fremme

Her kan jeg stå litt, skjønner ikke hvorfor hun skal bli så irritert om jeg står her

Et steg til nå så er neste delmål i boks. Det kommer ofte noen rare lyder akkurat når jeg går over her. Først fra en dings bak meg som mor hele tiden er så opptatt av. I tillegg kommer det og noen rare ord fra matmors munn, som jeg ikke greier helt å tolke. Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg nesten trodd hun var litt sint. Akkurat i denne posisjonen er det at jeg innimellom plutselig finner meg selv på gulvet, så dette er et avgjørende steg.

Jeg prøvesitter litt for å teste reaksjonene, Jeg er over det verste nå, men slett ikke trygg..

.

Jeg tar derfor på meg det mest bedårende blikket jeg har så mor skal smelte

Ser du hvor fin jeg er ? murr murr

Denne gangen gikk prøvesittingen fint, er vi klar for neste trekk.

 

Ser du ikke noe sier du


I farta, gjør plass, jeg vil ha kos, masse kos

Mmmmmm, her lukter det mor ja, klore klore, murr, murr

Nå kommer jeg uansett hva du sier

Åh, var det et fotoapparat ja. Ja, jeg kan kose med det og jeg

Ser du meg?

Åhh endelig, en tykk god mage å ligge på, nå er jeg i himmelen ja

Jeg tror jeg kan unne meg en liten dubb nå.

Trenger dere lesestoff i helgen, anbefaler jeg matmors Lillasjelblogg:)

Hun har skrevet om meg før og hun, jeg synes det innlegget var litt barnslig jeg da, men pyttsan

Vi  kan vel være venner om vi er ulike

Lik henne gjerne på https://www.facebook.com/Lillasjel

Da blir hun så godt humør og da kan det hende jeg kan lure meg til noen ekstra klapp.

God helg alle sammen

8 kommentarer

Siste innlegg