SOULMAKERS

 

Soulmakers

Det er så fint et ord

Akkurat et sånt ord jeg trengte å høre i dag

Jeg var litt uten inspirajson

Jeg hadde kjørt meg litt fast

Igjen


Sånn er det å være menneske

Vi stamper og stamper og vi bare eksisterer i hverdagen

Dagene triller og går og kommer, uten at vi er helt tilstede i oss selv

Vi glemmer at det er oss selv som må stoppe opp

Det er oss selv som må skape innholdet

Soulmakers

Jeg synes det høres så fint ut

 

“Those DOing SOUL WORK, who want the searing truth more than solace or applause, kNOW each other RIGHT AWAY. Those who want something else turn aNd take a seat in another roOM. SoUl-makers FIND EACH OTHER’s company” ~ Rumi

Alle bildene i dag, unntatt det øverste, er hentet fra denne nettsiden
http://www.facebook.com/TheSacred.Journey.Of.The.Soul2?ref=stream

 

Det aller fineste er at vi møtes

Soulmakers

På de mest finurlige måter føres vi sammen

Hvis du ser for deg et etterkoppnett

Nå spinner vi det nettet større og større

Det lyser av det

Ingen blir fanget i nettet, det er store huller av frihet

Det er spunnet av lys

 

 

You are the Co-Creator of your Life
Never forget just how Beautiful and Miraculous you truly are
And know that you can Create the Life of your Dreams
If you commit to doing the work
And just Believing

 

 

Sakte men sikkert knytter vi vevene våre sammen

Verdensveven

Den blir større og større

Du vet det inni deg, når du møter en ny soulmaker

Du bare vet

Du ser vedkommende inn i øynene og vet

Dere har en forbindelse

Så fester vi nettene våre av lys sammen

Vi ser det vokser

Vi kjenner det på kroppen

Vi kjenner kjærligheten, omsorgen

Vi kjenner spiren inne i sjelen vår som er takknemlig for å møtes

Energiene øker, vi når hverandre, vi leser hverandre

Vi fanger opp hverandres følelser

Vi kan være der for hverandre på en helt annen måte enn før

Før var vi fremmede, nå er vi soulmates

Soulmakers

 

Does the rose have to do something? No, the purpose of a rose is to be a rose. Your purpose is to be yourself. You don’t have to run anywhere to become someone else. You are wonderful just the way you are. This teaching of the Buddha allows us to enjoy ourselves, the blue sky, and everything that is refreshing and healing in the present moment. We already have everything we are looking for, everything we want to become….
I am happy in the present moment. I do not ask for anything else. I do not expect any additional happiness. Aimlessness is stopping and realizing the happiness that is already available.

 

For mange er nok dette fortsatt et fremmed språk

De har ikke fått kjenne det på kroppen

Kanskje jeg kan forklare det enklere

Av og til møter du noen, du bare vet at du liker

Det er som om du kjenner denne fra før

Enda dere ikke har møttes før

Dere koser dere i hverandres selskap

Den følelsen er så fin, ikke sant

Det å bli kjent med nye mennesker

 

Når man har åpnet opp for energier

Man kjenner de fysisk på kroppen, da vil man møte enda flere av disse

Det er ikke noe man leter etter

De kommer helt av seg selv

Det er ikke alle man skal ha så mye kontakt med

Man skal bare knytte sammen trådene i veven

Verdensveven

Verdensveven av soulmakers

Sakte men sikkert, spinner vi nettet av gode energier

I takknemlighet og kjærighet og godhet

I dag

 

 


14 kommentarer
    1. Forstår hva du mener. Jeg har nettopp opplevd det på bloggfesten jeg har vært på. Der traff jeg blant annet en bloggvenn som jeg har blogget med en god stund. Da jeg så henne sa det bare pang inne i hodet mitt, og det var gjensidig faktisk. Det var en eiendommelig følelse.

    2. torhild elisabeth granli: Se der ja, da forstår du. Ja, nettopp sånn er det og nå møter vi flere og flere. Det er derfor du ikke helt må slippe bloggen din. Du trenger ikke innpå mange ganger pr dag. Jeg blogger bare en gang om dagen jeg:)

    3. Hei,hei 🙂
      Det første som må skje er at man lærer seg å leve i nuet,at man lever med den faste overbevisning om at alt ordner seg,da først,når alt det “jordiske” er blitt bagateller – virkelig bagateller – kan man,om man er heldig,få leve side om side med energier og lys.
      Alt dette her ” den avslappede” holdningen til livet ligger på et så dypt plan at de færreste går ned dit,de vet nemlig ikke hva man oppnår ved å ta seg tiden til å gjøre det.En ting,av utallige,man oppnår er en udiskutabel visshet om at alle til slutt kommer dit de skal,en annen ting man oppnår er vissheten om at livet er en lek,det er meningen at man skal være glad,det som skjer det skjer,man krysser broen når man kommer dit,i mellomtiden,i dette øyeblikk er man her og ingen grunn til grubling,hvem vet vel hva som skjer i neste øyeblikk…..gleden over det å bare være her nå,er enorm,det er bare så synd at det viktigste forsvinner i prestasjonspress,karrierepress,tidsklemma osv,for de aller fleste,man innser rett og slett ikke at det aldri var meningen at livet skulle leves slik.
      Når man har forstått dette,virkelig forstått det,da er man en lysarbeider og er man en lysarbeider så trenger man ikke gjøre så mye mer,man påvirker der man er og de man kommer i kontakt med uten at man sier noe som helst.”Jobben” blir gjort på et helt annet nivå enn det verbale…
      Hilsen synskepeggy.

    4. Livet mitt som klarsynt.: Helt sant, fine ord:) Men jeg vet ikke om jeg som menneske noen gang klarer å leve helt i nuet, jeg er nok ikke der helt enda, men energiene er jo hos meg likevel og det er så deilg:) Jeg tror ikke vi kan sitte og vente på at vi skal nå et bestemt stadium, jeg tror at livet er reisen frem dit og alle går i den fart som er riktig for dem. Det er ihvertfall herlig å møtes i disse erergiene og kjenne at man er connected

    5. Spennende spennende…
      Passer bra dette!! I fjor hadde jeg som mål å forbedre mitt fysiske jeg, komme i form, bli bedre sv diverse plager… I år skal jeg kose meg med mitt psykiske jeg, utdanne meg, lære meg noe nytt, tenke i nye baner, stole på min indre kraft og stemme…
      Kanskje tida e kommen?? 🙂

    6. Du skriver gode ord:)
      Sant er det.
      Når Vi også la Guds.lys og kjærlighet strømme ut gjennom oss, tiltrekker med mennesker til oss og kyntter bånd:)
      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg