SPAGHETTIGRYTE, SUPERENKEL

Min mor lagde spaghettigryten på denne måten og den er superenkel

Det eneste dumme med den, er at det er ikke grønnsaker i den, noe jeg synes det bør være til enhver middag

Vi hadde en rest salat fra dagen før som fikk gjøre nytten denne gangen

Man kan jo ha i både gulrøtter og løk og diverse, men jeg får meg ikke til å gjøre det akkurat i denne versjone for den har litt nostalgisk sjarm

Jeg husket at min mor brukte å prøve å lure i løk, men det var slett ikke populært

Hun surret den ikke på forhånd, så vi tygde løkbiter og det er jeg ikke noe glad i den dag i dag.

Hvis jeg skal ha løk i foretrekker jeg å surre den litt først, både i gryter og kjøttkaker, så den ikke blir hard

 

2 pk kjøttdeig,1 fedd hvitløk, 1 liten chili, 1pk spaghetti, 1 liten boks tomatpure, melk eller fløte/vann, litt smør og mel til jevning

Her er det aller beste redskapet for å hakke kjøttdeig, smuldrer opp på et øyeblikk

Kok spaghetti men du gjør klar kjøttsausen

Surr kjøttdeig i smør, strø over et par ss mel, spe med litt fløte eller melk, rør inn en boks tomatpuree og spe mer til det blir en glatt fin saus. Hvis man sper med litt væske i gangen blir det ikke klumper. Jeg bruker ca 1-2dl fløte og resten vann, men man kan bruke melk

Bør kokes 25-30 min for å få tomatpureen søt nok

Min lille røver av et barnebarn på 4 år, har visst vært ivrig fotograf under middagen.Jeg hadde jo lagt fra meg kameraet på bordet etter at jeg tok bildet over Jeg var ikke klar over at det var en hel billedserie, jeg stilte kun opp på det siste. Ikke var bildene noe særlig flatterende heller,for min del, men jeg synes det ble litt morsomt likevel:)) Man får la være å ta seg selv så høytidelig:)

8 kommentarer
    1. Spaghetti er utrolig godt, uansett. Vi har det til mye forskjellig.. Var ikke så glad i det før, nå har vi det til fisk og alt mulig rart. Smittet av samboerens kjærlighet til pasta jeg 😀 Den så god ut,den din, den har jeg lyst på 🙂

    2. Jeg elsker spagettigryte, om den er hjemmelaget eller halvfabrikat. Din så utrolig god ut, og jeg kjenner nesten at jeg blir sulten her jeg sitter å får unna de siste sakene på jobben innen påskeferien starter :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg