LAKSEVARIASJONER

Jeg liker godt laksen som er i kjøledisken på Rema 1000. Den koster kun 85,- pr kg og kommer i folieform

Jeg legger grønnsaker i bunnen av formen og tømmer marinade på fisken

Marinaden lager jeg av hvitløk, olivenolje, sitron, salt,pepper, og en liten chili innimellom

Jeg har folie over formene og steker i ovnen på 180 grader, 25-30 min

Grønnsakene denne gang ble  avocado og purreløk

Jeg hadde en rest av en smørbar krydderost fra vi hadde ost og kjeks og den la jeg på toppen av grønnsakene

Jeg surret noen champignon i smør, sammen med et hakket  hvitløksfedd, hadde på en ss mel og spedde med fløte og vann og krydret med salt og pepper, så det ble en champignonstuing

Jeg var litt spent på om det var godt til laks, men det ble kjempegodt

Denne dagen hadde jeg kalde poteter til overs og disse surret jeg i solsikkeolje så de ble sprø utenpå. Husk salt og pepper

Neste gang vi hadde laks hadde vi denne vrien:

Tomater, rødløk,paprika

Litt salt og pepper

Marinade tømmes over,  og litt smør

Denne gangen med kokte poteter og champignonstuing for jeg synes det var så godt til

Her er flere variasjoner med laks og ørret

http://lillasjel.blogg.no/1345278112_rretfilet_med_salat_o.html

http://lillasjel.blogg.no/1338987637_marinert_laks_med_ida.html

http://lillasjel.blogg.no/1360251049_laks_med_philadelfias.html

http://lillasjel.blogg.no/1345277981_grillmat.html

 

Klikk gjerne liker på siden min på facebook: https://www.facebook.com/Lillasjel

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

 

6 kommentarer
    1. Hei,hei.-)titter bare innom og vil ønske deg en fin dag.-)Kom gjerne og ta en titt innom bloggen min:-)Har lagt ut masse” gjør det selv” inspirasjon:-))
      Takk for fin inspirasjon.-))

    2. Ewy Marie: Ja, det var en tilfeldighet, for jeg hadde kjøpt avocado for å lage Guacamole for det er så godt, men så hadde det ikke blitt så jeg måtte bruke den opp og det var kjempegodt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg