SKAL, SKAL IKKE, SKAL, SKAL IKKE

                      

Jeg er hele tiden opptatt av å følge hjertet

Jeg er blitt innmari flink til det og det går ofte smertefritt og blir innmari riktig

Men av og til er dialogen mellom hjerne og hjerte så sterk at det er vanskelig å lytte

Slik har jeg det nå

 

Jeg har hatt utfordringer med helsen i alle år

Nå holder jeg på med en ” tenke meg frisk kampanje”

Mange blir irritert når man sier det

Det går ikke an sier de

Jo, det går an

 

Å tenke seg frisk betyr ikke nødvendigvis at man skal bli kvitt alle sykdommer og bli fullstendig helbredet

For meg betyr det å bli så frisk som jeg kan bli

Jeg ønsker meg å kvitte meg med de begrensingene jeg lager meg i eget hode

Jeg vil tenke meg friskt istedenfor å tenke meg syk

Jeg vil lære meg  se alle mulighetene istedenfor å fokusere på begrensningene

Jeg vil ha det best mulig

 

Å komme dit jeg ønsker meg er en lang reise

Man må sloss med en del tankemønstre som ligger i hodet og irriterer deg og saboterer deg

Utfordringen er å skille mellom hjernen og hjertet

Det er jo en til som vil ha noe å si og det er kroppen

Oftere enn man liker å tenke på har man nemlig gjort mer enn kroppen har ønsket

Da har man tuslet ned i kjelleren og sittet der for kortere eller lengre tid og alt annet blir satt på vent

Etter å ha vært der 1814 ganger, blir man litt skeptisk

Det er da kampen mellom hjertet og hjernen begynner for fullt

 

Akkurat nå er det revydeltagelse de krangler om

Jeg elsker å være med på lokal revy

Jeg elsker å stå på scenen og høre folk le

Det gjør så godt inni en  å kjenne at man kan få andre til å le

Latter er nemlig så super medisin for hele kroppen

 

Nå har jeg gått hjemme 1,5 år med bli frisk kampanjen min

Fortsatt er jeg ikke i mål

Energien svinger fra dag til dag

Noen dager ruler jeg verden, andre dager er jeg tom for krefter

Nå nærmer revyen seg, og jeg har ikke vært med på mer enn et par møter og det var før jul

Det er øvingshelg i helga med instruktør og jeg har så lyst

Det er så fascinerende å følge en instruktørs arbeid

Se og kjenne på kreativiteten som blomstrer, mye latter og glede

http://www.dittdistrikt.no/aktiviteter/518826/Revy-Raumarevyen-minutt-for-minutt

 

Så hjertet roper ut, hiv deg med, det går så bra skjønner du

Hjernen roper enda høyere, husk hvor sliten du blir, kanskje ødelegger du alt du har bygd opp til nå

Forsiktig nå, forsiktig, ikke overanstreng deg

Sukk

Det er ikke bestandig valget er så enkelt

Jeg  skriver  side opp og side ned om å følge hjertet

Jeg skriver om å ta steget og kaste seg ut ting

Jeg skriver om å finne frem malekostene og å male med alle farger man ønsker

Jeg skriver om at man må skape sin egen hverdag

 

Akkurat nå kjenner jeg at jeg lager mine egne begrensninger

Det er hodet som jobber for fullt med å sabotere

Jeg bremser meg selv

Ja, kanskje går jeg på trynet

Kanskje blir jeg innmari sliten

 

Men hjertet mitt roper ut at jeg skal slippe meg selv fri

Du må våge å tro at alt går bra

Kast deg uti det lille venn og fly

 

Greier du å se hvilke begrensninger du lager for deg selv

Hvilke sabotører som sitter oppe i hodet ditt og hindrer deg i å blomstre

Ser du mulighetene eller begrensingene

I dag

 

Raumarevyen minutt for minutt

I motsetning til hurtigrutens langstrakte fjorder – og jernbanens endeløse rettstrekninger, vil vi sette deg by Text-Enhance” href=”http://www.raumakulturhus.no/kulturhus/default.asp?newsid=1139&SiId=142&emne=program”>inn i helt nye situasjoner ca. hvert fjerde minutt.

Dette vil bli en “minutt for minutt-opplevelse” – helt uten dødpunkt.

Og hvem vet – kanskje blir du by Text-Enhance” href=”http://www.raumakulturhus.no/kulturhus/default.asp?newsid=1139&SiId=142&emne=program”>nevnt også.


Skal du se om jeg blir med, ja da kan du kjøpe billett her :

http://www.raumakulturhus.no/kulturhus/default.asp?newsid=1139&SiId=142&emne=program

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18069322)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

8 kommentarer
    1. Det er jo kjempegøy å være med på revy da 🙂 Man kan vel være med LITT? Dvs er kanskje ikke nødt til å ha hovedrollen? Men noen litt mindre ting å gjøre, sånn at det ikke er så farlig om kroppen plutselig ikke KAN eller? Jeg elsket å stå på scenen før, men grudde nesten livet av meg OGSÅ. Så hvis JEG skal være med på noe sånt igjen, ville jeg hatt noe lite å forholde meg til 🙂

    2. frodith: skal man først være med og tar på seg en oppgave må man være med hele veien. Helst bør en være med hele tiden for det hadde vært umulig å lage revy hvis alle kom inn i siste liten. Jeg har de siste årene ikke fått bidratt med så mye i og med at jeg rett og slett ikke har hatt krefter og i fjor var jeg ikke med. Året før var jeg mentor så da var jeg med hele tiden. Heldigvis får jeg være med hvis jeg vil, men de må ha en statistrollle eller noe som jeg ikke trenger å øve så mye på. Nå har jeg skrevet en monolog til meg selv, men jeg vet ikke om det blir noe av:) Alle roller i revyen og alle oppgaver er like viktige så man kan ikke si man blir med og så trekker seg for da blir de jo i mangel på folk

    3. Jeg har vært revy-sjef på Studentrevyen på lærerhøyskolen 🙂 og gikk på Romerike folkehøyskole på teaterlinjen der, så det med å måtte stille opp er jeg fullt enig i 🙂 Alle rollene vi hadde var like viktige, og som revy-sjef fikk jeg helt fnatt hvis noe uteble f eks, og det begynte å nærme seg premiere 😀 Nei, jeg tenkte mer sånn at om du fikk en slik statistrolle som du sa selv, eller hvis du har en monolog som du sier, da kan du jo kanskje øve litt hjemme selv, selv om kropp eller sykdom skulle stoppe deg? Sånn at du kunne få vært med mente jeg 🙂

    4. frodith: Ja, monolog kan jeg øve på hjemme men det er viktig å være med på møtene mest mulig. Det er lite trolig at jeg kan kaste meg ut i noe monolog, jeg vet ikke om teksten er bra nok heller, men det første jeg må gjøre er å møte opp og bli med og det skal jeg:)

    5. Så artig 🙂 Lenge siden jeg har gjort noe sånt. Som sagt, jeg synes det er gøy, og gikk jo teaterlinje og ville bli skuespiller i yngre dager, men synes det ble litt FOR spennende, veldig nervøs.. Samme når jeg skal holde taler og sånn også, jeg GJØR det, og ingen ser noe på meg, men inni er jeg et aspeløv :-/

    6. frodith: Hehe, jeg er ikke så nervøs, men innmari spent:) Utfordringen min er at jeg har noe som heter essensiell tremor, det vil se at jeg skjelver på hender og føtter, også til hverdags. Når jeg skal på scenen er jeg spent, og da forsterker jeg skjelvingene psykisk. Jeg må derfor gjemme føttene mine eller slippe å stå i ro med dem, for de rister:))

    7. Det er bra! Møt opp og bli med! Ikke sett begrensninger for deg selv når du har lyst til noe som er morsomt. Min erfaring er at når vi er slitne, så velger vi bort de sakene som gir oss energi og så lever vi på nødbluss. Det er ikke alltid like smart. Jeg prøver å følge den veien der energien er, der det er lett å være, og da går det som regel veldig bra 🙂 Lykke til! Klem, klem 🙂

    8. lulltove: Takk takk:) Klem tilbake. Har opplevd en del ganger at det som er moro ofte tapper en for energi serru, da er det ikke så enkelt å velge:) Men jeg kan ikke sette meg til hjemme og ikke bli med på noe heller og nå er det ikke lenge til så stiger formen, enten med mer medisin eller uten medisin og da kan jeg slå til for fullt:)) Heldige meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg