EN LITEN OMELETT

Jeg holder på med kveldskos

Jeg er innmari glad i det da serru, i helga ja, ikke midt i uken, jo forresten omelett kan spises ofte

Man kan jo gjøre den sunn med å spise uten brød og ost

 

Som ellers tar man hva man har, men jeg er nå så glad i denne kalorifattige pølsen,haha, det var en spøk, mager skinke kan brukes, men jeg har jo igjen Salchichon fra Tenerife turen i november

Playa  de las Americas Tenerife

Jeg er jo litt rar og stolt av det, så jeg hadde med hjem litt annerledes souvenirer enn folk flest

http://lillasjel.blogg.no/1354023742_27112012.html

Et par skinkeskiver

1 egg røres sammen med 1 ss vann, bittelitt salt, nesten ikke nødvendig for fyllet er veldig salt, ,men gjerne pepper for pepper er sunt for forbrenningen

En tomat og noen skiver ost og plutselig  kan vi skimte en som smiler inni omeletten

Noen få minutter på svak varme under lokk så osten smelter

En skive grovt hjemmebakt brød, oppskrift kommer ved en senere anledning

Alle kan jo lage omelett sier du, det er vel ikke noe å blogge om. Nei, det er kanskje ikke det, men mine blogger er ikke fancy oppskrifter, selv om det kan jo være veldig spennende, de er kun til inpirasjon og for å vise at god mat tar ikke lang tid, du trenger ikke kjøpe inn masse forskjellig, men lage gode saker av det du har. Det viktigste er å se at man kan lage masse hjemmelagd mat på kort tid. Sitter du en kveld og har veldig lyst på potetgull, lag deg en sånn skive istedenfor og suget etter snacks er borte. Suget etter salt og søtt kommer når blodsukkeret synker. Tar vi oss litt skikkelig mat istedetfor, forsvinner lysten på det som er mer usunt enn dette

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg


10 kommentarer
    1. åh.. nam.. jeg liekr omlett veldig godt.. enkelt og greit er det også.. og så liker jeg å ha masse rå grønnsaker til.. god lørdag vennen

    2. Jam.. jeg liker dette veldig godt jeg:) Selvom jeg har lyst på mye klarer jeg ikke å finne på hva vi skal spise… og da er det bare å gå inn på din blogg og vips så er det mat:)
      Tusen takk for at du har disse innleggene for oss, jeg trenger de iallefall veldig mye og grunnen er det jeg sliter med, fantasi til mat og at jeg trenger mat i den belsenbefengte kroppen min:))

    3. Mira: Så kjekt å høre at noen kan bruke disse kroteriene mine:))) Jeg har jo et sterkt ønske om at folk må få opp øynene og begynne å lage mat istedenfor å kjøpe alt ferdig, så hvis jeg kan inspriere noen, så er jo det toppers. Jeg håper jeg ikke går tom for ideer etterhvert,hehe

    4. Alltid kos å lese om matlagningen din, og takk for at du har en vanlig hverdagsblogg ikke sånn sukkertøysuperperfekt 🙂 blir inspirert ad mass 🙂 God lørdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg