GAVER SOM VARMER SJELEN

I julen fokuseres det på at vi skal gi gaver til hverandre

Gaver er jo fint

Jeg håper vi kan bli flinkere til å gi hverandre gaver hele året

Gaver som varmer

Det er ikke gaver som nødvendigvis koster masse penger

Det er gaver som blir gitt fra hjertet

              

Jeg fikk en sånn gave når jeg var på ferie i Tenerife nå i november

Vi var en hel gjeng på ferie sammen og noen av oss hadde ikke møtt hverandre før

Nå er jo jeg av typen som møter mennesker og de kryper inn i hjertet mitt

Den jeg fikk denne gaven var en sånn

Hun smatt inn i hjertet mitt momentant, for hun hadde en glorie av hjertevarme rundt seg

Hun er en person det er godt å være sammen med

Nå vil hun nok protestere selv og si at hun er aldeles ikke rolig hele tiden

Likevel er det sånn hun virker på meg

En rolig stillle fred som gjør deg godt langt inn i sjelen

Hun hadde denne lilla strandbagen som hun hadde kjøpt på en annen ferietur 2 mnd før

Jeg fortalte henne om lillabloggen min og at jeg hadde nesten en sånn header på min blogg

Etter at jeg kom hjem kom det et nytt bilde til meg som ble header på bloggen min, men hjertebildet øverst var starten på lillasjel

En sånn væske skulle jeg hatt som et symbot på den veien jeg har gått dette siste halvåret

Vi så rundt omkring i butikkene ,hun så også der hun hadde kjøpt denne, men det var ikke noe å finne

Siste dagen vi var sammen, gav hun meg sin væske

Hun sa den var brukt og ikke mye verd men for meg var det en rørende og fin gave som varmet meg og som var gull verd

Den skal henge på behandlingsrommet mitt som et symbol på den hjertevarme vi kan gi  til hverandre som medmennesker

Vi kan gi bort et lite rom i hjertet våre til hverandre og det rare er at der blir det mer og mer plass, jo flere som kommer inn

Nå er det jul og gavene florerer i all slags innpakning

Det er nå jeg håper vi kan begynne å tenke litt på gaver vi kan gi hverandre hele året

Nå er jeg så heldig at jeg har oppdaget det å være spirituell

Det å åpne opp for sansene mine

Det gjør at jeg kjenner energiene

Jeg kan kjenne at folk tenker på meg, ihvertfall de på samme frekvens som meg

Det kjennes ved at jeg får en indre ro i kroppen som gjør meg veldig godt

Det gir meg tårer i øynene av takknemlighet

Det er så stort at det er vanskelig å forstå for de som ikke kjenner det på kroppen

Jeg skjønner at folk er skeptisk

Legg skepsisen vekk et øyeblikk

                   

Sett deg ned og lukk øynene

Send gode tanker til alle de som dukker opp i hodet ditt, enten som navn eller med bilde

Ikke la deg vippe av pinnen om det kommer noen du ikke har noe nært forhold til, eller at det kommer noen du ikke liker så godt

Stol på at det er nettopp de som trenger dine gode tanker mest

Ikke vær opptatt av hva de feiler eller hva de mangler eller hva de gjennomgår men send dem gode ønsker om et godt liv

Jeg kan love deg at tankene når de menneskene som får dem

De hadde ikke kommet inn i ditt hodet ditt  hvis de ikke ønsket det

Dette er den største gaven du kan gi til dine medmennesker og resten av verden

De gode tankene vil mangedoble seg og komme tilbake til deg

De du tenker på trenger ikke vite om det, likevel blir tankene returnert til deg og du vil få det bedre selv

Du vil kjenne en varme i hjertet ditt ved bare å være deg

Det å være den eneste som er deg i hele verden

Kun ved hjelp av gode tanker kan du være med på å forandre verden

Blir du med

I dag

Denne sangen ble spilt på radio mens jeg blogget og du kan velge å tro at det var tilfeldig eller du kan velge som meg å tro at den kom fordi den skulle være med nå, akkurat nå, for å nå akkurat deg som leser dette. Vi er ikke alene, vi er ett, vi har bruk for hverandre. Skal vi endre verden, må vi bli flinkere til å omfavne hverandre og være raus med hverandre. Vi må legge bort fordømmelsen og hatet og gå over til å fremme det gode som bor i oss og se  hverandre som medmennesker.

8 kommentarer

Siste innlegg