JULETAKKEKONSERT FRA MEG TIL DEG

 

I dag blir det en liten takkekonsert fra Lillasjel

Når jeg blogger greier jeg ikke å sette meg ned og dikte opp ting

Jeg må finne inspirasjon og så kommer ordene dalende

Noen ganger på sekunder, noen ganger strever jeg fælt og det kan ta flere timer

Hvis ikke det kommer noen ord, da blir det ingen blogg den dagen

Jeg har lovt meg selv at jeg kommer ikke til å poste blogger hvis ikke det føles riktig inni meg

Det er mange som inspirerer meg

Jeg har mange facebookvenner som poster bilder og ord og musikk som gir meg assosiasjoner jeg trenger for å få ned ordene

Det kan og være en diskusjon eller en enkelt setning

Jeg kan ha temaet klart og begynne å blogge for deretter å stå fast

Da tar jeg meg en liten pause og plutselig er det noen som poster et bilde eller en sang eller gir meg en annen tilbakemelding og plutselig løsner ordene

I det jeg var i ferd med å avslutte bloggen under,, kom sangen Himmel på jord på radioen og jeg visste inni meg at den måtte være med

http://lillasjel.blogg.no/1356258056_gaver_som_varmer_sjel.html

                 

Jeg stoler på at de vennene som blir gitt meg, kommer av en årsak 

De kommer for å hjelpe meg eller vi kan hjelpe hverandre

Det kan være å utveksle energier vi har bruk for

Det kan være å løse opp i en floke i hodet

Noen må kanskje være den strikkepinnen man har behov for, til å stikke inn i knuten og få den løs igjjen

Det kan være ubehagelig men nødvendig

Man vet ikke dette på forhånd når man møter et menneske, hvem vil gi deg glede og hvem vil være den som skal lære deg om en ubehagelig side ved deg selv

Nødvendig er det uansett       

 

Jeg vil derfor takke alle sammen fordi de er der og hjelper meg

En spesiell takk til Kristin som stadig gir meg gode bilder, ord og fine sider med inspirasjon

Hun har en egen evne til å poste rett foran nesen min akkurat det jeg har bruk for og det er jeg innmari glad for

Vi kjenner ikke hverandre real life, men møttes via et spill og ble spillvenner og siden har det utviklet seg til å bli et nærere vennnskap som jeg setter stor pris på

På denne måten har jeg møtt mange mennesker via facebook som jeg er blitt utrolig glad i, selv om vi aldri har møttes real life

 

Hvis du som leser ser et bilde eller noe annet og du tenker i hodet ditt at dette kunne vært fint for meg, ikke nøl med å sende meg det

Det dukker opp av en årsak

Forvent deg i så fall ikke at det kommer på trykk med en gang

Det skulle kanskje heller ikke på trykk, men det skulle kanskje inspirere til noe annet

Derfor må du ikke ha noe forventning og heller ikke bli lei deg hvis jeg ikke bruker det

Dette kan vi ikke vite på forhånd

Det kan være at det dukket opp kun for å gjøre deg oppmerksom på noe

Det er en kjempefin måte å trene seg opp i evnen til å handle etter hjertet

Stole på at de tingene som kommer opp i en, kommer der av en årsak man kanskje ikke vet

 

Takk til alle de som poster ord og musikk og bilder

Alle de som har gitt  meg tilbakemeldinger

Alle de som har gitt meg gode råd

Alle de som har gitt meg gode ord på veien som har varmet hjertet mitt

Disse ordene kommer og ofte etter at jeg har stått fast og er en bekreftelse for meg på at det ble riktig

Det er jeg utrolig takknemlig for

Takk til de som lar meg poste bloggen min på veggen deres så jeg kan nå ut til flere medmennesker

Jeg poster aldri på noen sin vegg uten å ha spurt om det er  ok

Av og til tenker jeg at de blir kanskje lei av se bloggpostene mine der, men da må jeg stole på at de sier fra hvis de føler for en pause

Jeg poster og kun de bloggene som er av interesse for gruppene,

Matblogger, reiseblogger og bokblogger havner derfor ikke på sidene til alternative grupper

De som vil legge meg til som facebook venn er hjertelig velkommen til det

Send meg i så fall gjerne en melding i innboksen samtidig så jeg vet hvorfor du kommer

        

Takk til en annen gruppe mennesker jeg har oppdaget via bloggen

De heter bloggvenner

De er like ulike i væremåte og fasong som andre mennesker i verden

De er gode å ha

De oppmuntrer en og de poster og selv masse bra for meg å lese

Jeg kan ikke love å følge bloggene deres hele tiden for det tar for lang tid, men jeg er inne og hilser på når det passer og når noe fenger meg

Man følger blogger av ulike årsaker

Det kan være personer du følger på en livsreise  og de gir deg mye nyttig lærdom du gjemmer i hjertet ditt

Det kan være blogger med temaer som matblogger med inspirasjon eller blogger du kan le av

Sangen under av Ida Jenshus, oppdaget jeg etter at en bloggvenn hadde den som adventskalender, der vi skulle finne tittelen

Hovedårsaken til at jeg skriver er for å få ut de ordene jeg har inni hodet mitt

De kommer bare dalende som regel

Det blir litt fredeligere i hodet når jeg får slippe dem ut

Jeg kunne derfor i utgangspunktet si at jeg skriver kun til meg selv

Det blir imidlertid ikke sant, for jeg merker jo hvor glad jeg blir at også andre har nytte av disse ordene

Av og til lurer jeg på hvorfor samme tema dukker opp til en stadighet

Det kan bli kvernet om og om igjen på det samme

Da klør jeg meg i hodet og lurer på om dette ikke blir kjedelig

Plutselig dukker det opp en kommentar fra en som ordene var akkurat riktig for den dagen og jeg sukker lettet ut og tenker at jeg må bare stole på at det blir riktig

Og blir det ikke riktig, så får det bare være som det er

                         

http://www.facebook.com/pages/Intuitive-coaching/182853788424000

Jeg forventer aldri av noen at de skal lese det jeg skriver

Hverken mann eller barn eller noen av de nærmeste familie er interessert i alle disse ordene som kommer til meg

Noen av dem rister og litt på hodet og lurer på om jeg holder på å ta av fra jordens overflate

Jeg liker når folk er så ærlige at de sier at jeg leser ikke det du skriver for det er ikke av interesse for meg

Det er helt greit for meg

Ordene skal til de det føles riktig for

        

Ordene i dag skulle egentlig være bare en takk til de som inspirerer og en takk til de som leser

I stedet for å gjøre det så enkelt, ble det som vanlig en lang utredning

Det er typisk meg, greier aldri å begrense meg med ordene

Det kommer flere og flere og flere og jeg blir aldri ferdig

Det er et nyttårsforsett å lære meg å gjøre ting enkle

Tror dere jeg greier det

Jeg har litt dårlig tro selv for jeg er bare sånn innmari omstendelig

og aldri tom for ord:)

God Jul og takk for at dere finnes

I dag

2 kommentarer
    1. Så fint sagt… Fine disse videoene også.. Vi burde huske på å takke de som er rundt oss og de som betyr noe for oss… Takk til deg også vennen.. Ha en nydelig og fredlig dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg