JEG ER EN SHOPOHOLIKER

Jeg er en shopoholiker

Jeg liker å kjøpe meg klær men kjøper ikke så mye

Jeg kjøper lite sko,, har jeg et par svarte finsko så holder det

Kjøper jeg vinterstøvletter, da får de vare i mange år

Jeg kjøper ikke interiør, ihvertfall ikke for mer enn 500 kroner året

Nye gardiner kanskje hvert 7. år

Jeg liker heller ikke å pusse opp

Jeg er fornøyd som jeg har det, men innser at innimellom må man

Jeg er nok litt annerledes enn mange damer ja

 Men………. Jeg er likevel en liten shopoholiker

                 

Jeg elsker nemlig bøker

Det er nesten en besettelse

En avhengighet

Jeg har elsket å lese siden jeg var liten pike og min tante gav meg en bok til jul

På ungdomsskolen lånte jeg et  plastnett med bøker i uka

Det ble litt roligere med voksenlitteratur når barna var små men jeg lånte en del på biblioteket da og

Jeg leste veldig mye til ungene

 

Men nå når de har flyttet ut, da er jeg helt hekta

Og nå selger de romaner overalt, bensinstasjon, dagligvarebutikken, hjemme i mitt eget hus, ja det heter internett

Når jeg går forbi en bokhandel, da kjenner jeg dragningen

Jeg nesten blir sugd inn dit

Det er en hel egen verden inne der

Før var det liksom bokslipp en gang om året og da kom et knippe nye bøker

Nå kommer det nye bøker hele tiden

Fra alle land i verden

Jeg er ikke avhengig av å kjøpe dem ny til full pris

Jeg venter til de kommer på salg eller jeg kjøper pocketbøker

Å gå inn i en bokhandel og gå ut igjen uten en ny bok, det er nesten en pine

De er så vakre der de ligger, jeg dras mot de fargerike permene som en magnet

Jeg må stryke litt på dem,høre hva hjertet sier, lese hva de handler om, lese anbefalinger

Jeg bare må ha den og den og den og den

Noen ganger må jeg innføre kjøpestopp men likevel greier jeg ikke helt å la være

Jeg bare må ha den og den og så den da, den bare må jeg ha

Da går jeg ut igjen lykkelig med en skatt i posen min

              

 Jeg har flere hyller uleste bøker

Det er regler i bokhyllen min

Pocket kan leses kun i ferier, så fremt de ikke har vært med på en ferie og er lest av ektemannen først,

Når jeg skal pakke til ferie, går jeg flere runder med meg selv for å velge ut hvilke bokskatter som skal få være med på tur

Pocket kan og leses hvis de er veldig tykke, for da er de for tung for kofferten

Jeg elsker de nye plastomslagene,de er så lekre, men de og må spares til ferieturer

Innbundne bøker skal  leses hjemme, men de skal og være med i væsken, i tilfelle det blir venting på en ferge, eller på legen, osv

Alternative bøker leses etter hjertemetoden, det vil si når noe inni meg sier at jeg skal lese i den og den boken

Gubben kommer til meg når han er ferdig men en bok og spør hva han skal lese nå

Han tør ikke å gjøre noen ureglementerte valg i bokhyllen, det kan føre til uante reaksjoner

Når jeg holder på å avslutte en bok, da har jeg allerede begynt å tenke på neste

Jeg går bort til hyllene mine, kjenner det kribler i fingrene

Jeg er så forventningsfull

Jeg er klar til avreise, klar for å dukke ned i en ny verden

Jeg gjør meg rede til å bli oppslukt av ordene

Jeg glemmer alt rundt meg

Ikke tenker jeg på dagen i går og ikke tenker jeg på morgendagen

Noen bøker forandrer meg for alltid

De får meg til å tenke på en helt ny måte

Heldig er jeg som får lov til å lese

I dag

          

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20562014)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20561924)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20561974)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20562112)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

8 kommentarer
    1. Siden jeg gikk på barneskolen har det å lese bøker vært en av mine bare må ting før jeg sovner. Vi er heldige som kan både lese og ha penger til å kjøpe oss bøker i ny og ne 😉 Her i huset har begge barna stor glede av å lese seg en bok og to.

    2. milagres: ja, det er jeg og takknmelig for. Det vi koser oss aller mest med på ferie er å ligge på en solseng eller sitte i skyggen med noe godt i glasset og lese:)) Dyre ferier og høydepunktet er å lese,hehe

    3. Lik mamman min du da… Hun har nå godt over 1000 bøker og kan kalle det et bibliotek 🙂
      Men jeg shopper ikke bøker, da jeg synes det er kjedelig å lese i grunn. Men handle kan jeg !! Hihihi

    4. Jeg elsker ei god bok og jeg har mange. Ikke like ille som deg, men imellom to og tre tusen har jeg nok etterhvert. Liker lese de flere ganger, og dukker inn i de eventyrene eller sanne historiene de er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg