TIDEN, GÅR DEN ELLER KOMMER DEN

 

Når jeg er på ferie, da funderer jeg litt på det med tiden

Den er nemlig så merkelig

Eller kanskje er det ikke den som er merkelig, men vi mennesker

Vi sier at tiden går

Indianerne sier at tiden kommer

Hvem har rett

Tiden kan jo ikke gå, hvis den ikke har kommet

Det er morsommere å tenke på at den hele tiden kommer enn at den går sin vei

 

For de spesielt interesserte fant jeg denne linken

http://www.teknofil.no/artikler/tiden-eksisterer-ikke/114252

http://no.wikipedia.org/wiki/Tid

                      

Jeg bestiller ofte ferie nesten et år før jeg skal dra

Det er nå 230 dager til jeg skal på cruise

Det høres utrolig lenge til

Men det er det ikke, det går kjempefort

Mandag kommer og et blunk så er det helg

Først er det kun vel en måned så snur solen

Så er det juleferie

Så kommer januar og dagene blir lysere

Februar da kommer solen tilbake, (vi har ikke sol fra november til februar)

Så kommer påsken, 1.mai,Himmelsprett, 17.mai og pinse

Det blir vår og fine maidager

Og vips så er det klart for ferie igjen

Når man så har kommet seg avgårde er tiden enda rarere

Sånn som denne uken vi har vært på Tenerife

Vi kom ned søndag ettermiddag

Allerede mandag kveld virket det som om vi hadde vært der en uke

Tirsdag føltes det som om vi ikke hadde vært hjemme på flere uker

Bare sol og ferie og kos og slaraffenliv og uken var laaaaaang

 

Så skjer det noe rart noe

Når man er ferdig med 4. dag, ja da har man vært der lenge da, men da skal man og snart hjem

Vips så er uken over og man er på hjemtur

Man lander hjemme i sitt eget hus full av ny giv

…………… de første to dagene

 

Hva skjer så

Jo, da føles det som om det er et år siden man var borte

Uken på tur er plutselig blitt kun til et øyeblikk av nytelse

Hverdagen er på plass igjen

Det er nok vårt eget lille hode som spiller oss et puss

For tiden kommer og tiden går ganske stabilt kan en si

            

Slik kan faktisk hodet vårt lure oss med masse andre ting og

Hva vi er verd foreksempel

Mange føler seg ikke noe verdifull

De føler seg som et null

Kanskje de får høre det av andre og, at de ikke betyr noe          

 

Ikke hør på de stemmene, de tar feil

Ikke la hodet ditt bli lurt

Vi hadde ikke blitt født hvis vi ikke hadde noe betydning

Alle er vi små brikker av like stor verdi i livets puslespill

Vi trenger alle puslespillbitene får å få bildet perfekt

Bruk de ressursene du har inni deg

Finn frem det beste i deg og kos deg med livet

I dag

 

dw12dt
12 kommentarer
    1. Jeg pleier å si at den kommer – uansett hvor mye man bruker, så kommer det mer, pleier jeg å si når folk rundt meg stresser. Og det funker faktisk! Hadde planer om et innlegg om akkurat det, men nå kan jo folk lese ditt i stedet 😉

    2. Ideatroll: Bare lag innlegg du og:) Det er sånn hver dag at plutselig er mange opptatt av samme temaet uten at man har lest hverandres på forhånd. Det er helt merkelig. I dag skrev jeg bloggen jeg skal poste i morgen bare for etterpå å se på facebook en som skrev om akkurat samme temaet. Det er som om flere får samme inspirasjon

    3. Ja det er merkelig det der! Du har en helt annen vinkling enn jeg hadde tenkt, men temaet er likevel det samme. Av og til ser man til og med blogginnlegg som handler om det semme, som er postet nesten samtidig, de kan dukke opp tett etter hverandre i vennefeeden.
      Innlegget ditt var i alle fall skikkelig bra 🙂

    4. I følge Alf Prøysen…Du skal få en dag i morra…er tiden noe som kommer…selv om i det hektiske samfunnet vi lever i, så kan det virke for mange at tiden går…og den går så fort…men…vi burde alle stoppe opp litt i blant…og tenke…at tiden faktisk kommer <3
      det er i hvertfall det jeg liker å tenke...at den kommer <3
      Ønsker deg en god natt med fine drømmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg