JEG HAR FRIMINUTT

Jeg sitter alene på en balkong på et hotell på Tenerife 
Gubben er på fotballkamp sammen med resten av reisefølget
Jeg valgte å ta livet med ro
Kroppen min liker det
Jeg er blitt flinkere til å lytte til den 
Jeg sier da nei til det sosiale men ja takk til meg
Så derfor sitter jeg her og filosoferer litt som jeg bruker
Klokken er bare syv om kvelden men mørket har senket seg
Det er godt å hvile øynene i mørket etter en dag i solen

Akkurat nå tenker jeg på det at vi skal være så flink hele tiden
Alle har vi forskjellige flinker vi strever etter
For meg er det “bli frisk” prosjektet mitt
Jeg må passe på å få nok hvile
Jeg må passe kosten, spise ofte og lite sukker osv
Jeg må trimme 
En kombinasjon av lavt stoffskifte og høy insulin er ikke noe enkel sak når det gjelder vektnedgang
Insulinet produserer fett og det lave stoffskiftet gjør at du ikke forbrenner det 
Du bør derfor trimme ekstra mye men det kan du ikke for da blir du for sliten og da blir stoffskiftet verre
Hmmm, nei det er ikke så enkelt å gå ned i vekt
Vanligvis kan folk legge om kostholdet , gå seg en tur hver dag og kgene blir borte 
Det monner ikke hos meg
Jeg møter folk når jeg går tur som sier jeg må da vel bli tynn så mye som jeg går
I og med at jeg ikke er det, da tror de at jeg sitter hjemme og spiser usunt, noe jeg heller ikke gjør

Vi vet alle at det er enklere å gå i andres sko
Det er enklere å være flink på andres vegne
Synes vi ikke alle det
Vi vet jo hva som skal til
Men er vi flinke nok

Jeg kan bare snakke for meg selv
Jeg greier ikke være flink bestandig
I og med at jeg har mulighet til det benytter jeg meg av time out
Av og til lar jeg flinkheten gå sin vei
Nå har jeg en ukes friminutt 
Jeg koser meg med god mat og drikke 
Det er ikke alle som kan tillate seg det, for da blir de syke
Jeg er så heldig at jeg har den muligheten
Noen vil nok si at jeg må være flink nå og 
Ja,jeg skulle vært flink hele tiden men innser at det greier jeg ikke
Derfor tar jeg fri
I dag

Dw12dt
2 kommentarer
    1. Syns det er bra du tar fri jeg. Og flink…… vi hører iallefall til en generasjon som er opplært til å være flinle jenter. Men det er vel ikke akkurat den flinkheta du skriver om her.
      Jeg tror alle gjør så godt de kan, og noe bedre kan en ikke. Hjelper ikke hva andre måtte mene om det. Egentlig skulle en ikke bry seg om “de andre” i denne sammenhengen.
      Syns det høres hærlig ut, først være i varmen og så i tillegg bevilge seg aleinetid for det er riktig.
      Kos deg videre der du er.

    2. Jeg synes du er flink jeg, både til å være glad i deg selv nok til å være flink nok til å kose deg å komme deg tilbake til rutiner igjen. Lykke defineres ikke alltid av strenge rutiner, og det er viktig å være så fri at man kan kose seg samtidig å ha såpass kontroll at det ikke går over stokk og stein, det synes jeg du har, dermed er du flink, flink til å leve livet ditt slik som du er lykkelig. du er en vakker sjel. takk for de varme gode ordene som varmet så masse.klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg