STÅR DU FOR DINE VALG?

Hver dag har vi mange valg vi må ta

Små valg og store valg

Lette valg og tunge valg

Jeg trodde det skulle være enkelt å skrive om valg

Det var det ikke

Jeg skriver og jeg sletter igjen

Det føles feil og jeg begynner på igjen

 

Det er mange sko jeg ikke har prøvd

Jeg kan derfor ikke snakke om andres valg

Jeg kan kun snakke om mine egne

Jeg har heldigvis ikke hatt de vanskeligste valgene i livet

Det er jeg utrolig takknemlig for

Når man begynner å fundere litt på  hvor vanskelig valg mange må ta, ja da blir man litt matt

 

Noen valg forstår man ikke og man skal ikke forstå heller

Hvordan kan noen velge å forgripe seg på små barn

Hvordan kan noen velge med viten og vilje ta livet av mange mennesker

Men det var ikke disse valgene jeg skulle skrive om

 

Jeg skulle skrive om det eneste valget jeg kan vite noe om, nemlig mitt valg

I går tok jeg et valg om å prøve en måned til uten medisin

http://lillasjel.blogg.no/1352395774_tok_jeg_rette_valget_.html

Det var det vanskeligste av mine valg i går

Når jeg nå tar et valg, da må jeg stå for det

Jeg kan ikke skylde på noen annen

Jeg kan jo komme med “det er ikke min skyld at jeg har lavt stoffskifte”

“Det er ikke min skyld at ingen trodde på meg for 14 år siden”

“Det er ikke min skyld at ingen var interessert i å hjelpe meg den gangen”

Å sette meg inn i en offerrolle,hjelper meg ikke, og ikke kan noen skyldes for mitt valg

Jeg må jo ta mine valg ut fra situasjonen jeg er i

Hvis valget mitt er feil kan jeg ikke komme etterpå å si at jeg ble så påvirket av de som snakker om  tankens kraft, så det er deres skyld

Jeg kan ikke dra frem en bok, eller en person fra et tvprogram eller en kursholder og si at her er synderen

Jeg kan ikke gå til rettsak og kreve erstatning fordi noen har lurt meg

Vi liker ikke å bli lurt

Nei, selvfølgelig liker vi ikke å bli lurt

Men det er faktisk sånn at hvis vi med viten og vilje tar et valg om å prøve noe, så kan vi ikke klandre andre, selv om de lurer oss

Vi kunne latt være å tro dem

 

Jeg har tatt et valg og jeg må stå for det

Blir det feil, ja da ble det feil

I dag føles det helt riktig, men det kan og være at jeg  lurer meg selv trill rundt

Vi lurer hjernen vår ofte

Hjernen vår tror på det vi sier, uansett hva vi sier

Det er derfor det er så innmari viktig å tenke over hva vi forer den med

Hvilken mat gir vi hjernen vår i dag

Får den riktig ernæring

Er det sunt det jeg sier til hodet mitt i dag

Det er like viktig å tenke på hva vi forer hjernen med som hva vi forer kroppen med

Lar vi den få masse usannheter, så blir det usant det den kommer ut med

 

Jeg kan ikke se fremtiden og jeg vil ikke spå fremtiden

Fremtiden er det opp til meg å skape hver eneste dag, hver eneste tanke

Jeg må ta valgene ut fra det jeg føler i dag

Jeg velger å fore hjernen min med at valget mitt i går føles riktig

I dag

 

dw12dt
4 kommentarer
    1. Så sant! Et flott innlegg 🙂
      Har du slått opp på hva Louise Hay skriver om stoffskifte? Jeg har bøkene hennes, og kan sende det om stoffskifte til deg på mail hvis du vil 🙂

    2. Navn: Nei, jeg har ikke lest det og kunne tenkt meg å lese det så hvis det ikke er til mye bry så hadde det vært fint hvis du kunne sendt de,t men nå er du anonym og jeg er litt forsiktig med å oppgi mailadressen min så jeg ville gjerne visst hvem du var først:)

    3. Vi tar valg hele tiden, bevisst eller ubevisst… noen ganger unnlater man å ta valg, men da har man jo egentlig OGSÅ tatt et valg – nemlig valget om å ikke få være med å påvirke resultatet…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg