TOK JEG RETTE VALGET I DAG SKAL TRO

I dag var jeg hos legen igjen

Hun er min rådgiver

Hun forteller meg om farene ved å gå med ubehandlet lavt stoffskifte over tid

Prøvene falt jo ganske radikalt tilbake for noen uker siden, og nå var det det mulig at jeg måtte ta medisin igjen

http://lillasjel.blogg.no/1350307534_m_jeg_gi_opp_bli_fris.htm

 

Ihvertfall for en periode

Jeg skulle ta en liten dose og så se hvordan kroppen reagerer

Hvis det ikke blir nok, må jeg øke igjen

Jeg har vært der før og vet gangen i det

Medisinen virker supergodt med en gang og så dabber virkningen av etter noen måneder

Da må man øke igjen, og da er jeg i gang igjen

Det føles så feil

 

T4, skal mellom 13 og 24, lå fortsatt på 10

TSH hadde krøpet ned igjen fra 21,6 til 17,6, den skal under 4

Med andre ord, et klassisk lavt stoffskifte

Hun sier jeg kan prøve å trappe ned igjen om en stund

Jeg kan ta grundig feil, men jeg tror at hvis skjoldbrusk kjertelen min  får medisin nå, så vil den bli fornøyd, og da vil den ikke produsere noe på egenhånd

Hvorfor skal den det, når den kan sitte på rævva og få det den jobber for, i tablettform

 

Jeg synes det er litt frustrerende å ikke ha noen å spørre

Er det vanlig at stoffskiftet faller tilbake sånn som det gjorde hos meg

Jeg holdt på 7 mnd for å få T4  fra 24 til 11,6 og så tok det 4 uker og den var tilbake på 21,6

Tar det virkelig så lang tid å få alt på plass som det har gjort hos meg

Kommer jeg i mål

Hvor farlig er det å gå sånn

Jeg har 1000 spørsmål ,men ingen kan gi meg svar

                   

Jeg kan bare lytte til svaret jeg får inni meg

Jeg er fullstendig klar over at det kan bli styrt av ønsket om å være frisk og derfor ikke være det riktige svaret

Likevel har jeg valgt å gjøre det

Ingen har presset meg, det er mitt eget valg

Ingen kan saksøkes for å ha lurt meg hvis det går galt

Legen sa at hvis jeg hadde et veldig sterkt ønske om å vente litt til med medisinen så skulle hun ikke sette seg på bakbeina

Men samtidig sa hun at det var mitt valg, det var ikke noe hun rådet meg til

 

Jeg valgte en måned til uten medisiner

Vi krysser fingrene og satser på fortsatt fremgang

Det er det eneste kroppen min føler  er riktig

Jeg må bare stole på den

Tiden får vise hvordan det går

                       

 

Jeg vil fortsatt sette stor pris på alle som sender meg gode energier, for det har gjort godt

Jeg kjenner dem ofte flere ganger hver dag og jeg er veldig takknemlig

Tvi tiv , da går vi i geng

Neste prøve er 3. desember

Det blir ikke noe juleforberedelser her foreløbig og det gjør meg ikke noe

Husarbeid er bagateller

Jeg har så lyst til å bli frisk

I dag

dw12dt
9 kommentarer
    1. Det er viktig å lytte til den indre stemmen sin, stort sett forteller den deg det som er riktig for deg… tror du gjorde klokt jeg…:))

    2. Det er bare du som kan svare på det spørsmålet Mariann. Jeg beundrer styrken du har til å leve medisinfritt. Jeg tar selv Levaxin. Har gjort det i 26 år. Måtte slutte en periode i våres da jeg skulle ta en chintografi – 3 D bilde av en kjertel i halsen. Den perioden var tung. Jeg var trett og uopplagt, hadde lite initiativ til noe. Jeg var veldig glad når jeg kunne starte opp på Levaxin igjen. Nå har jeg heller ikke store valget. Hele kjertelen min er opert ut da jeg hadde et veldig høyt stoffskifte. Nå går jeg rett i kjelleren om jeg ikke tar stoffskiftemed.
      Men jeg tror faktisk at det vil komme en dag da alle typer medisiner vil være overflødige 🙂

    3. Marianne S Øverland: Jeg har egentlig ikke svaret selv heller:) Kjertelen min skal være i orden, hvis ikke har jeg ikke prøvd, da må man ha medisiner ja. Sist jeg var på biophotonbehandling var det ikke dropp lenger heller på kjertelen så det gir meg håp. Time will show, kanskje jeg må på igjen, men da vet jeg ihvertfall at jeg har prøvd:) Prøvene var ihvertfall bedre enn sist gang og det er fint.

    4. Så sant … Viktig å prøve. Hva skal du ellers basere det viktige valget du står overfor med. Ønsker deg all lykke videre Mariann
      Hjerteklem

    5. Ja Mariann – Det er viktig med skikkelig hjelp. Du skulle jo ha pratet med endokrinolog om stoffskiftet ditt og om hvordan du opplever det. Balderklinikken er dyktige og har god ekspertise.
      Jeg og mange med meg sender deg healing og varme tanker <3

    6. Marianne S Øverland: Endokrinologen vil ikke snakke med meg. Fikk noen ord om at hvis kjertelen var ok, var det bare slultte og hvis det ikke gikk, så fikk jeg ta litt medisin en stund og så trappe ned igjen. Det er det legen min har å forholde seg til, jeg får ingen time hos endokrinolog gjennom det offentlige helsevesen

    7. Connie….. Ja, jeg tror også at så lenge du tar valg som du føler er så riktige for deg, er det de rette å ta! <3 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg