HENDER DET SEG AT DU IKKE FINNER IGJEN TING

Jeg er ikke noe ordensmenneske.

Jeg er født i jomfruens tegn så jeg skulle egentlig være veldig ryddig og pertentlig.

Jeg googlet litt for å finne dette da, men da fant jeg teksten under, og det så jo så flott ut at det måtte jeg jo bare ta med:

Arbeid står sentralt hos Jomfruen. De er metodiske, analytiske og samvittighetsfulle i sitt virke. De har en utrolig evne til å få by Text-Enhance” href=”http://www.feelings.no/horoskop_stjernetegn.asp?Stjernetegn=1205″>med seg detaljer og bagateller, der andre folk overser dette fullstendig. Dette kan gjøre dem til noe kritiske og intolerante. De er også perfeksjonister. På den annen side, er de snille og hjelpsomme. Derfor finner du de ofte i service- og tjeneste relaterte yrker. Mange er svært pratsomme. De elsker å diskutere og fremme sine synspunkter.

 Sterke sider
Har en gnistrende intelligens og en stor evne til å tenke klart. Arbeidsomme, observante og gir seg ikke før alle detaljene er på plass.  De er svært lite selvopptatte og vil gå langt for å hjelpe andre mennesker. Er beskjedne og samvittighetsfulle av natur.  Stor praktisk og analytisk tenkeevne. Sette kunnskap i by Text-Enhance” href=”http://www.feelings.no/horoskop_stjernetegn.asp?Stjernetegn=1205″>system og orden slik at det kan fungere.

Mindre sterke sider
Tendens til å sette høye mål og standarder gjør Jomfruen til dyrekretsens største pirkede og detaljstyrte perfeksjonist. Derfor kan slike bekymringer frata noe av gledene i livet. Overkritisk av seg by Text-Enhance” href=”http://www.feelings.no/horoskop_stjernetegn.asp?Stjernetegn=1205″>selv og andre. Kan være svært skarp og destruktiv i sin talemåte. Strenge konservative holdninger.

 

Nå vet ikke jeg om det kan skyldes at jeg er er helt sist i tegnet da, som gjør at  den ” største pirkede og detaljstyrte perfeksjonist”  ikke kommer til sin rett når det gjelder husarbeid og orden i hjemmet, men jeg mangler ihvertfall denne evnen. I tillegg er det vel et par andre ting som kan diskuteres, blant annet beskjeden, men det kan vi ta en annen gang. Derimot det  med gnistrende intelligens, det kjentes kjent ut,hehe

Jeg må derfor ofte lete etter ting. Pengbok, nøkler ,mobil,osv

Av og til blir jeg så lei av å lete at jeg nesten spyr.

Han jeg bor sammen med sukker dypt av og til, og lurer på hvorfor jeg ikke kan ha faste plasser, så jeg vet hvor jeg skal finne tingene hen.

Det er jo en kjempelur ide. Eksempel nøkler: Vi har en skuff der vi har alle nøkler. Dit skal vi legge dem når vi kommer inn døren. Enkelt ja da. Jeg kommer inn fra bilen med to plastnett, setter dem fra meg, får låst opp døren og må puttet nøklene i lommen sammen med bilnøklene ,for å få med meg posene inn på kjøkkenet. Der må varer settes på plass, osv. Nøklene,sier du? Jo,de blir jo liggende i lommen, for når jeg er ferdig med å plassere varer, ja da har jeg glemt nøklene. Neste gang jeg skal ha dem, er det å lete, og lete og lete. Hvilken jakke brukte jeg sist,osv. For ikke snakke om hvis jeg har vært så dum å legge dem i væsken, helledussan, en damevæske, åhhh, alle kjenner jo de, og jeg trenger ikke si mer

Jaja, sånn går dagene.

Nå har jeg imidlertid funnet et hjelpemiddel når jeg roter bort ting.

Jeg ber om hjelp

Jeg kaller sammen til en leteaksjon

I sommer skulle jeg pakke til ferien. Jeg lette 3 ganger i klesskapet etter gubbens nye skjorte og slips (Jada, jeg liker å pakke, må ha kontroll på at alt er med, så  jeg pakker for han og)(jada, jeg er klar over alle som sukker oppgitt nå:) Jeg husket ikke farge på hverken skjorte eller slips selv om jeg var egenhendig med og kjøpte det,( kan ikke sende han ut på sånne farefulle oppdrag alene, eller rettere sagt så var det vel jeg som forlangte at det skulle investeres i nytt og). Som sagt så gikk jeg igjennom klesskapet 3 ganger og det var ikke der. Jeg lette og litt rundt omkring, kanskje det lå til vask,stryking, men nei ,det var borte vekk. Til slutt i frustrasjon så står jeg på stuen og sier høyt: HJELP, jeg må ha hjelp til å finne den nye skjorta til gubben. Hvorfor jeg ikke tok med slipset i samme runden ,det kan jeg ikke gi noe klart svar på, men det gjorde jeg ikke. Svaret kom umiddelbart, av og til må man vente på svaret, gjerne noen dager før det plutselig dukker opp, men nå kom det med en gang. Se i klesskapet. Ja, men kjære vene da, det har jeg gjort, tror du jeg er dum eller. Se igjen. ok,jeg labber opp i etasje 2, åpner klesskapet, og der henger skjorta midt foran min nese. Glad og fornøyd tar jeg den med meg ned til kofferten før det slår meg, hva med slipset? Jeg går opp igjen,ser igjennom klesskapet for 4. gang, nei, inget slips, ser igjennom skuffer,osv, nei inget slips. Da går jeg ned igjen. Rådløs ser jeg gjennom om det er andre slips som passer, men nei, det kan jo ikke gå an. Da sier jeg: Nettopp:) HJELP, jeg må ha hjelp til å finne det nye slipset til gubben. Svaret kommer umiddelbart. Se i klesskapet. Nei, nå altså, jeg har lett der 4 ganger ,det er ikke i klesskapet. Se i klesskapet. Sukk, jeg går opp og åpner døren til klesskapet og der…. ja, der henger slipset og svinger så fint i luften. Eureka jeg fant ,jeg fant. Tusen takk for hjelpen sier jeg da:)

Lærdommen er: Hvis du er et rotehue som meg, be om hjelp og på en eller annen slags mirakuløs måte vil du på en eller annen måte få svar. Noen ganger kan det gå litt tid. Plutselig vet du bare hvor det ligger eller du snubler over det på en helt annen plass enn forventet. Ja, hvordan tingene dukker opp, det vet man ikke, men de kommer frem, så fremt de ikke er stjålet eller kastet, så dukker de opp

Bare prøv

I dag

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(20265682)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(19982074)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

2 kommentarer
    1. Akkurat som meg det der Mariann. Jomfru er jeg også!! Jeg skal jaggu be om hjelp neste gang jeg ikke finner lommebok eller bankort, hårbørsten eller lebestiften.
      Godt tips!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg