HELDIGE MEG

Vi drømmer vel alle om å bli rik

Ja, nå kan jeg vel ikke si alle, men flesteparten gjør vel det

Ja, jeg snakker om penger da

Vi kan jo være rike på så mangt

 

I dag har jeg kjøpt meg den lekre jakken

Synes jeg da

Den koste kr. 700,-

Det gjør meg så innmari glad

Ny jakke for 700 kroner

                     

 

Hvis jeg hadde vært kjemperik, ville jeg vært like glad da skal tro

Hvis vi kunne kjøpe oss alt vi ønsket oss hele tiden, ville vi sette samme pris på ting

Ville vi kjøpt dyrere ting og så vært like glad

Jeg kjøper meg egentlig ikke så veldig mye

Jeg kjøper meg litt klær og bøker

Jeg elsker bøker

 

Bøker er man vel like glad i selv om man har masse penger

Bøker er jo mat for sjelen

Og reiser

Jeg elsker å reise

Jeg kunne reist mye mye mer enn jeg gjør i dag

Det kunne jeg gjort mer av hvis jeg var rik

Ville jeg satt pris på det hvis jeg kunne reist så mye jeg ville

               

Vi som bor i Norge

De aller fleste av oss er bortskjemte

Vi vet ikke hva det vil si å sulte

Vi shopper til vi dropper liksom

Vi har varme hus, varme klær, vi sier hva vil uten frykt

Setter vi pris på alt vi har

Husker vi å være takknemlig

Gleder vi oss over hvor godt vi har det her i landet

 

Har du tenkt over hva du er takknemlig for

I dag

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(20691984)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(20691982)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(20691980)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

1 kommentar
    1. Et flott innlegg og en tankevekker for oss alle vil jeg tro. Vi tar nok mye for en selvfølge her i landet, og klager for bagateller

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg