ER DU LAT?

Noen ganger må man stikke fingeren i jorda og innrømme at man er lat

 

Jeg har nå i min “bli frisk” kampanje hatt en periode med veldig lav energi

Å gå til postkassen har noen dager vært nok

Det er en utfordring å greie å kjenne etter om det er latskap eller om det er kroppen som streiker

Presser man når kroppen ligger nede, blir man nemlig verre

Da risikerer man å tilbringe nye dager i kjelleren

Det er klart at hvis du går ut på fest og møter noen og 80% av gangene dere møtes, så får du deg en lusing, ja da blir du litt forsiktig kan du si

 

Men samtidig så er det så innmari viktig å ikke tro at det skjer hver gang

Man må pushe seg litt, hvis ikke blir man stående på stedet hvil

I dag må jeg rett og slett innrømme at jeg sov for lenge

Jeg ble lat

Jeg er avhengig av litt mer søvn enn normalt

Samtidig så har jeg ikke godt av å sove for lenge

Da blir kroppen tung,, jeg  får hodepine, jeg blir i dårligere humør og blir lat

I dag er en sånn dag der jeg har selv satt meg i denne situasjonen

 

Formen er mye bedre men jeg har forsøplet den selv

Ok, da har jeg gjort det , det må jeg bare konstatere

Samtidig gidder jeg ikke å ha dårlig samvittighet, for det gjør ikke saken bedre

Jeg rusler ut på trappen og kjenner noen dråper og beslutter at å true meg ut og gå ,det har jeg heller ikke viljestyrke til i dag

Latsabb

                  

 MEN

Noe må jeg gjøre for å få kroppen i gang igjen

For det første må jeg konstatere at sånn er dagen og så må jeg skape noe annet utav den

Jeg bestemmer meg for at “Just do it” prinsippet vil funke i dag

Jeg holder på med et kjøkkenvaske prosjekt

Jeg bestemmer at jeg skal ihvertfall vaske stekeovn, mikro og skapene der

Det er delmål nummer 1

Just do it

 

Når dette er gjort, ja da ser alt lysere ut

Jeg har gjort noe positivt

Da kan jeg gjøre litt mer og setter meg delmål nummer 2

Vask 2 skuffer til

Litt belønning i form av pc spill mellom delmålene, og se så nå begynner kroppen å våkne litt

Siden jeg ikke får truet meg ut å gå, skal jeg ihvertfall opp på Elipsemaskinen en liten tur for å kompensere

Wow, nå er jeg flink

Da er jeg klar for litt mer vask og så er det middagslaging

 

Kylliinggryte i dag

Jeg setter på ris

Jeg surrer kyllingfilet i biter i pannen

Jeg surrer løk, hvitløk, paprika, litt chili, strør over karri og mel og sper med fløte og vann så jeg får karrisaus

Krydrer med salt og pepper

Kyllinggryten får koke noen minutter til risen er ferdig

Voila, middag på 25 minutter

 Hurra ,da har jeg fått gjort litt i dag og

Så flink jeg har vært:)

I morgen skal jeg stille vekkerklokken

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18401214)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18401214)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18401214)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

 

20 kommentarer

Siste innlegg