HVA ER DRIVKRAFTEN DIN

Nå raser debatten igjen

For eller imot det alternative

Er det annet enn medisiner som hjelper

Er det overnaturlige eller naturlige sanser vi bruker

Hvor er de vitenskapelige bevisene

Humbug, innbildning, placebo, lureri

 

Hver og en må gjøre seg opp sin egen mening

Og det har vi jo lov til

Dette er et fritt land

Det som er helt klart er at man blir ikke enige

De som er imot vil fortsatt være imot

De som tror , ja de tror fortsatt

Så hvorfor krangle

 Hva er drivkraften bak et engasjement

Uansett hva det er

Hvis du er forbannet på naboen, så eitrende sint at du ikke har snakket med han på flere år

Hvis ei venninne av deg sladret om deg bak ryggen din til en annen og du hater henne for det så dere har ikke møttes på åresvis

Hvis ditt søskenbarn fikk karret til seg sølvbestikket etter bestemor og du fikk kun et halvt middagsservice og dere har vært uvenner siden

 

Hva er drivkraften din

Tenker du noengang over det

Hva er du ute etter å oppnå

Hva er målet

Funker det du gjør i dag

Kunne noe vært gjort annerledes

Har du selv noengang sagt eller gjort noe du ikke burde

Hvorfor ble du i første omgang så innmari sint

Hva var det som trigget deg

 

Sånne spørsmål synes jeg det er fasinerende å spørre meg selv når jeg kjenner at noe engasjerer meg

Hvorfor blir jeg så engasjert

Hva er det som egentlig trigger meg

Hva er jeg ute etter å oppnå

Jeg har ei venninne som noen ganger blir litt oppgitt og spør hvorfor jeg engasjerer meg så sterkt i diskusjoner

 

Spennende spørsmål

Er det et ønske om å bli sett

Er det derfor man blogger og, ønske om å være synlig

Er det kun for å få ut egne tanker

Liker jeg oppmerksomheten

I så fall,hvorfor trenger jeg denne oppmerksomheten

Hvorfor dette ønsket om å bli sett

 

Neste gang du legger ut en status på facebook

Spør deg selv

Hvorfor skriver jeg det jeg skriver nå

Hva vil jeg oppnå

Det er første steg for å bli kjent med en selv

Man må være ærlig og kunne se de sidene man liker og de man ikke liker

Når en lærer seg selv å kjenne, først da kan en bli glad i seg selv

Man må godta at man er et sett med egenskaper, både gode og mindre gode

Man har masse innlærte tankemønstre fra barndom og oppvekst

Noen av de er negative for en selv og da kan det være greit å finne dem for å snu dem

 

Finner du dine

I dag

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18069322)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(19626306)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(18381830)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20489312)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

3 kommentarer
    1. Drivkraften bak kan være mye det….litt vanskelig å svare på noen ganger for jeg tenker slik at min drivkraft er litt forskjellig, det kommer an på hva saken handler om.
      Noen ganger er drivkraften stor og andre ganger litt mindre….

    2. Ja, det er det som er så spennende å forske litt på hvilken drivkraft man har bak det man gjør og det er klart det vil variere fra sak til sak. det kan og være vanskelig å være så ærlig med seg selv at man finner den egentlige drivkraften. Det er ikke alt vi har lyst til å se:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg