KOM MEG LØS I EGET HODE- TUSEN TAKK FOR HJELPEN

Ja, mye vann har rent ut i havet siden bloggen i går

Hjelp jeg står fast i eget hode

Jeg har fått så mange fantastiske innspill som jeg takker masse for

Alle har jeg lest og vurdert og mange har jeg tatt i bruk

Noen gjemmer jeg til senere, som å komme i gang igjen med yoga og TaiChi,

Det er gode hjelpemidler til mental og fysisk trening

Kreativ malling er et tips, har jo en venninne som holder kurs, så jeg får ta det opp til alvorlig vurdering

Da får hun jo blod på tann, for jeg har nektet før,hehe

Aldri for sent å snu:)

Noen av rådene har jeg allerede brukt lenge som meditasjon, healing, jording

Om jeg glemmer å nevne noen av rådene her, håper jeg ingen blir fornærmet

Noen tips har jeg tenkt ekstra på

Ingen regel uten unntak er fin

Uansett hva som virker umulig og andre prøver å overbevise deg om at det ikke går, så går det an

Du må bare være unntaket fra regelen:)

 

Bytt ut alle begrensningsskiltene med nye skilt

Heng opp alle mulighetene istedetfor begrensningene

Selvfølgelig, så innlysende

At jeg ikke kunne se det selv:)

Se for meg i hodet at jeg plukker ned begrensningene, kaster de på bålet og erstatter dem ett for ett, med alle nye mulighetene jeg nå får

Genialt

 

Vær innforstått med at det må ta tid

Alle endringene kan ikke komme for fort

Først må grunnmuren opp og stå stødig, før jeg kan bygge på mer

Ja, sånn er det jo

Mens du venter, slipp deg løs og lev

Ikke stress

Senk skuldrene og lev livet

Under meditasjonen i går hos Morten Erksen

Gratis live meditasjon hver mandag klokken 21.00

fikk jeg opp en stemme i hodet som man ofte gjør under meditasjon

Jeg følte det var min far,han gikk bort når jeg var 11 år

Om det var det eller bare mitt eget hode som surret, ja hvem vet

Men ordene var som så:

 

Jeg er liten jente og kryper på fanget til pappaen min

Han sier hva er du redd for da jenta mi

Alt sier jeg, jeg vet ikke hva jeg har i vente

Hvem er jeg nå, hvem blir jeg

Du vet jo det vennen min at du skal ikke frykte

Det er ikke noe å være redd for

Vi er rundt deg, du er passet på

Du skal bare leve

Du skal nyte

Du skal bare være

Du er ikke alene

Du har trodd deg alene i så mange år, men du vet jo bedre nå

Du vet jo at vi er rundt deg, en hærskare med lysvesener er rundt deg

Du har masse venner som er rundt deg

Du har ingenting å frykte

Gå fryktløst videre med hodet høyt

Vær stolt av deg selv

Vær stolt av jobben du har gjort

Du ser jo nå med egne øyne at alt går bra

Det ordner seg som det skal

Det er bare opp til deg å ta imot

Du skal leve, ikke streve

Ungene dine har det godt

Du skal ikke frykte mer

Du skal leve hører du

Veslejenta mi

tidlig måtte jeg forlate deg

Alene ble du

Men du har gjort alt riktig

Standhaftig har du gått på

Uredd og ærlig går du ut i livet

Du viser hvem du er

Du er lyset

Du er kjærligheten

Ikke tvil  jenta mi

Start å leve

Dette er ditt liv

Det føltes godt

Jeg vet jo at jeg ikke er alene

Bare alle gode ønsker de siste dagene har jo vist meg det

Under morgenmeditasjonen i dag så slo det meg og hvorfor jeg er så redd

Når min far døde når jeg var 11 år, da ble livet snudd opp ned for meg på et øyeblikk

Vi flyttet og jeg måtte begynne på ny skole

Det ble en helt ny tilværelse med ikke bare gode minner

De skal ikke rippes opp i her

I ungdomstiden flyttet vi igjen to ganger til og jeg husker jeg syntes jeg ble revet opp med roten hver gang

Vi flyttet ikke sted, kun leiilighet men jeg husker enda den deprimerende følelsen jeg hadde når jeg kom inn i en ny tom leilghet

Min mor var så begeistret og så alle mulighetene

Jeg så bare tomme rom

            

Etter det har jeg ikke likt de store endringene i livet

Jeg liker å ha en trygg base, en solid grunnmur, som ingen kan ta fra meg

Det har jeg og fått

Mitt eget hus og min kjære familie som jeg er så glad i

Det har ingen fått ta fra meg

 

Men nå står jeg foran en endring

En endring som jeg vet inni meg blir mye bedre for oss alle

Jeg skal bli friskere, sunnere og mer energisk

Høres helt fantastisk ut

Og likevel er jeg  redd

Jeg har ikke helt kontroll

                                     

Under meditasjonen i dag tidlig snakket Morten om veien foran deg som åpner seg, en bred vei av gull

Da åpnet porten seg for meg

Jeg satt ikke lenger fast

Jeg er klar til å gå ut i verden igjen

Jeg er klar til å møte meg selv

I dag

Tusen takk alle sammen:)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg