ØRRETFILET MED SALAT OG HJEMMELAGD DRESSING

Dagens middagstips. Ørretfillet eller laks med ovnsstekte poteter, salat og hjemmelagd dressing

Hvis man smører Philadelfiaost på fisken før man har den i ovnen, eller i stekepannen som jeg gjorde med denne, blir det ekstra snacks

Det har jeg lært av reklamen på TV og det stemte både at det var godt og at den ikke smelter. Den ligger som et fint lag på toppen

Potetene er Amadinepoteter, eller andre poteter, som krydres med salt,pepper, olje,hvitløk, litt chili hvis ønsket og så inn i ovnen 200 grader 20-25 min

Jeg er jo kronisk på å følge reklamer, det er sånn hat og elsk forhold. Jeg ble så mektig lei av Idunreklamen, om at man kunne ikke ha kjøpedressing på hjemmelagd salat. Den reklamen var så teit. Hjemmelagd salat, haha

Jeg tok dem på ordet jeg og lagde hjemmelagd dressing, for uansett hva de kaller det de har i flaskene sine, så er den ikke hjemmelagd

Det er min:)

Sylteagurk, rødbeter, purreløk, hakkes. rør inn en boks rømme, litt majones og bittelitt ketshup, bittelitt salt og pepper

Hvis du skulle ha en voksen sønn som insisterer på at du skal ha Tabasco i kjøleskapet, kan du ha i et par tre dråper av den hvis ønskelig

Hjemmelagd salat, vel bekomme

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20973114)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

 

6 kommentarer

Siste innlegg