HVORFOR ER VI SÅ REDD DET ÅNDELIGE?

Nå har ikke før styret lagt seg etter Märtha Louises siste bok ,før stormen raser rundt Mette-Marit

Mette-Marit er på fjelltur med meditasjonsguruen Sharon Myoshin Kelley i Kashmir. Det setter sinn i kok.

Kronprinsesse Mette-Marit (38) er i disse dager i byen Leh i den indiske provinsen Ladakh sammen med meditasjonsguruen Sharon Myoshin Kelley (57). Turen til Kashmir skal ifølge Se og hør vare i to uker, og være en leting etter livets mening.

Raser mot Mette-Marits åndelig flørt

Hvorfor skaper dette temaet så mye frykt blant folk

Hva er det de er så redde for


 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal bli så sint

Det er jo gode ting

Greit nok at ikke alle tror på det, det har jeg forståelse for, men det er jo bare godhet i det

 

Vi er alle mennesker

Vi har alle sanser, syn,hørsel, lukt, smak og følelse

Vi har og en 6. sans

Jo mer vi bruker den sjette sansen vår, jo sterkere blir den

 

Alle har det i seg

Det er helt naturlig, ikke noe hokus pokus

Ofte sier vi at vi føler det på kroppen

Vi visste at noe var galt

Vi tenker på noen akkurat i det de ringer

Vi kan så mye mer enn vi er klar over

Vi har så mye inni oss som er så innmari bra

Vi må bare ville lære mer om det

Vi må bare ville kjenne etter hva det er

Vi må bare tørre å kaste oss uti det og være åpen og se hva dette er

Det er ikke noe farlig

Det er bare godt

Intuisjon, magefølelse, følge hjertet

Kjært barn har mange navn

Meditasjon og healing og åndelighet

Alt er bare helt naturlige ting som er en del av oss

 

Slutt å være redd

Vær takknemlig og glad

Bruk alle evnene du har som er helt naturlig

I dag

 

Sitat hentet fra Facebooksiden til Engleskolen

Hjertet snakker til oss på mange ulike måter. Legg en eller to hender på hjertet ditt og spør om hva det vil si deg akkurat nå. Husk at du kan både høre, se, føle, smake, lukte eller bare vite svaret. Ta imot uansett hva og hvordan hjertet kommuniserer med deg. Takk hjertet ditt og vær i takknemlighet for at kommunikasjonen skjer.

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(19490008)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(19191782)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(19490002)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(19191620)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

9 kommentarer
    1. Har lurt på det selv. Reagerte også når jeg leste den massive kritikken av Mette-Marit. Hva er vi redd for…

    2. Jeg tror ikke at det er redsel,jeg tror det er noe helt annet,nemlig mangel på viten.
      For å forstå,oppleve og leve med det åndelige livet, hånd i hånd med det verdslige livet i hverdagen, kreves det visse forutsetninger.Man må for det aller første være nysgjerrig,så villig og til slutt åpen.Åndelighet krever dessuten at man tenker og ser alt på en noe annen måte enn den måte som er “vanlig”,det er en mental jobb som man MÅ gjennomføre før man kan begynne å forstå det åndelige.Mange går på kurs,alternative messer osv,men det de ikke innser er at det er hele den verdslige innstillingen og tankegangen som må endres og det foregår non-stopp 24/7 om man vil eller ikke når prosessen er satt igang.Å sette i gang prosessen betyr ikke at den fortsetter “av seg selv”, i det åndelige som alltid ellers,man får ingenting gratis,man må jobbe med saken,de fleste “gidder” ikke og bevisst eller ubevisst stenger istedenfor å åpne opp.
      Vi som er født med det åndelige i livet kan bevege oss inn og ut av begge dimensjoner på en naturlig og tjenlig måte hele tiden og man lever like godt i begge dimensjoner.
      Vi er inne i en åndelig tid,at våre “forbilder” viser vei for dem som av en eller annen grunn ikke finner den selv,er bare bra,syns jeg.Men jeg må jeg si her at englegreiene til Martha er dratt litt vel langt og tjener kun mot den hensikt jeg er sikker på at hun har.
      Håper at du forstår hva jeg prøver å forklare her :).Hilsen synskepeggy.

    3. Ja, jeg tror du har rett Anniken Strand: Mange er redd fordi de synes det er skremmende med det ukjente.For meg så er det åndelige det tryggeste av alt, for det er kimen av hva jeg er inni meg. Det er bare meg liksom og jeg er ikke farlig:)

    4. Godt å se at det er flere av hos som ønsker å bevisstegjøre… det spirituelle og vår egen åndelighet:-))))
      Det er nok frykt… som gjør mange blinde. Det er når man først står i sin egen kraft og stråler ut lyset… at man bare ER… HER OG NÅ.
      Klem Vigdis

    5. Hei dere. Mitt inntrykk er ikke at vi i dag er redd det åndelige, men at vi er “redd” den kristne åndelighet. Det virker som det er veldig viktig å ta avstand fra vår kristne tradisjon, og skape sin egen individuelle vri av new age-åndelighet. New age er en blanding av religiøse og åndelige forestillinger gjerne ispedd kvasi-vitenskap. Folk må tro på hva de vil for meg, men jeg tar sterk avstand fra den kommersielle åndelighet. Ånd og kommers er uforenlige, og moralsk forkastelig. Moralsk forkastelig fordi det trekker til seg mange syke/sårbare mennesker og fordi ingen egentlig kan selge ånd/helse/lykke osv
      God helg til dere alle
      Vh Livetsmangfold

    6. Er nok ganske enig med Synskepeggy her.
      Dette handler om uvitenhet.
      Kristen tro og åndelighet (som i bunn og grunn handler om en høyere forståelse av seg selv og verden) lar seg fint kombinere. Men kanskje ikke slik man skulle tro.
      Jeg har vanskelig for å forstå hvordan mer kunnskap og en høyere forståelse av noe kan være til skade for noen, andre enn uvitende mennesker 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg