MEDITASJONER SOM HAR GJORT MEG GODT

Jeg hadde for noen dager siden en blogg om hvor enkelt det er å meditere. Det er et fantastisk hjelpemiddel som tar akkurat så mye tid som du vil det skal ta, og det er helt gratis.

http://lillasjel.blogg.no/1339508764_meditasjon.html

I tillegg er det flere som har livemeditasjoner på internett. Jeg legger her ut to meditasjoner med Wenche Tømmervik som har vært veldig sterke for meg. Hun har gratis webmeditasjoner hver tirsdag klokken 20.00. Hun prater litt først og så har vi to meditasjoner med en liten pause mellom. Hvis det ikke  passer  på tirsdager så ligger de i arkivet og du kan se dem akkurat når det passer deg.

Den første meditasjonen er en hun hadde akkurat den uken jeg kuttet de siste stoffskiftemedisinene mine, etter å ha tatt dem i 14 år. Jeg var litt på “tuppa”, litt småengstelig og redd jeg ikke hadde gjort riktig i å velge å slutte med medisin. Jeg hadde litt klump i magen når jeg tenkte på hvor tøft dette kunne være for kroppen min. Hvor syk ville jeg bli? Ville jeg lykkes? Hvor lang tid ville det ta?

Den første meditasjonen den kvelden handlet om å ta for seg noe en er redd for, så det var jo blink for meg da. Vi skulle gå på line mellom to hustak og hun ledet oss hele veien fra vi gikk inn i heisen og til vi kom over på den andre siden. Man lukker øynene og ser det for seg i bilder. Hvis du synes det er vanskelig og føler du ikke får til, bry deg ikke om det. Det er nok at hodet ditt hører ordene hennes så ikke fokuser på hvor flink du er til å visualisere. Du er mer enn flink nok. Jeg var så redd når jeg stod der på kanten og skulle slippe meg løs og jeg vegret meg men til slutt turde jeg å gå forsiktig over. Jeg måttte stoppe flere ganger og kjenne etter at jeg hadde balansen.

Men jeg kom meg over og jeg skjønner det kan høres rart ut hvis du ikke har prøvd sånne øvelser, men det føles helt ubeskrivelig deilig ut å mestre det. Du kan si, så tullete, man er vei ikke redd noe man ikke gjør i virkeligheten, men da sier jeg prøv så skal du se. Det er en herlig følelse å gjøre det. Denne øvelsen kan gjøres enten du har tunnelskrekk, flyskrekk eller en annen fobi. Jeg tok den om igjen dagen etter og da var jeg mye tryggere.

Etter å ha gjennomført denne øvelsen følte jeg at jeg kom til å greie meg bra uten medisin, angsten slapp taket og jeg ble tryggere

 

Meditasjonen starter noen minutter ut i sendingen
Den andre meditasjonen som ble innmari sterk for meg var nå på den fine datoen 120612.
Jeg har nå vært medisinfri snart 4 mnd og jeg er ikkke i mål enda. Stoffskiftet mitt er på vei opp men det er fortsatt lavt. I og med at dette er en reise i egen helse som man ikke vet utfallet på er det lett å bli litt usikker innimellom og begynne å tvile om man har gjort riktig. Sist jeg var hos legen hadde prøvene ikke bedret seg så legen var litt skeptisk. Jeg måtte berolige henne og si at jeg er mye bedre form nå så det stiger helt sikkert ,men enda hvor skråsikker man kan si man er, så er det usikkerhet i en av og til. Man vil jo så gjerne lykkes
Igjen sier jeg at selv om du ikke er så flink med å se for deg bilder, så ikke heng deg opp i det, bare følg meditasjonen. Alt blir akkurat som det skal være for akkurat deg
I denne meditasjonen skulle vi se for oss at vi pyntet oss til fest. Det rare var at bildene kom bare susende inn i hodet mitt helt av seg selv. Vi skulle velge antrekk og jeg visste at jeg måtte bare ha en rød kort kjole. Den hadde V hals og var som en tubekjole uten noe pynt av noe slag og jeg var slank og frisk. Alle 35 kg med overvekt var borte og jeg var frisk og det skulle feires med et stort selskap. På en måte visste jeg bare at selskapet var for meg, enda hun sa det ikke i utgangspunktet. Først skulle jeg se for meg gjestene og det gjorde jeg. Det strømmet på av folk, familiemedlemmer,venner og bekjente, både levende og døde. Jeg skulle reise meg og si noen ord. Jeg takket alle som hadde hjulpet meg på min reise for å bli frisk, både de som hadde støttet meg og de som hadde gitt meg motgang. Jeg hadde hatt bruk for begge deter for å utvikle meg til den jeg er i dag. To av gjestene reiste seg deretter og sa noen ord til deg. For meg var det først min avdøde far som fortalte meg hvor stolt de var av meg på den andre siden. Etterpå var det en god venninne som holdt tale og fortalte hva de sette pris på hos meg de som var ved min side i dag. Det var en nydelig opplevelse.
På denne måten fikk jeg fortalt meg selv at jeg når målene mine. Jeg ble mye roligere og tryggere på at alt kommer til å gå bra. Kroppen min gir meg de svarene jeg trenger å få. Bildene hadde ikke vært der hvis de ikke en dag blir virkelighet. Jeg har full forståelse for at de som ikke har jobbet mye med sånne ting stiller seg tvilende til det jeg sier, men kroppen vår tror faktisk på det vi forteller den. Det er viktig å huske i hverdagen når vi er opptatt av å se alt vi ikke mestrer eller at vi ikke er god nok.
Hvis vi forteller kroppen vår at vi er god nok akkurat ved å være den vi er , så tror den på oss, og vi vil få mer selvtillitt og ha det bedre med oss selv. Når vi får det bedre med oss selv, vil andre rundt oss forandre seg og behandle oss bedre.
Tør du å la være å prøve?
Dette er hjelpemidler som ikke koster deg noenting å prøve men du må ville det. Hvis du ikke vil endre deg selv, men fortsatt endre alle andre istedetfor, ja da nytter det ikke.
Skal vi endre verden må vi begynne i et lite hjørne og det er oss selv
Og det er en vidunderlig reise selv om den kan være tøff til tider.
Jeg legger og ved linken til bloggen jeg skrev i går om å få det du ønsker deg i hverdagen. Det er og veldig enkelt og tar ikke mer enn noen minutter for dag. I likhet med meditasjon koster ikke det noe heller, du må bare ville selv.

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(20460720)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

2 kommentarer
    1. Så bra du deler dette 🙂 Jeg mediterer dessverre veldig lite for tiden, mediterte daglig før. Men jeg får ikke tiden til å sette meg ned lenger etter at jeg fikk barn. Men jeg driver en del med kunst, og det føles faktisk nesten på samme måte som meditasjon, helt ærlig! Jeg husker en gang jeg mediterte, at jeg gikk på en reise og møtte oldefaren min som jeg aldri hadde møtt før.. Da ble mamma redd da, når alt jeg sa stemte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg