SPICY KJØTTBOLLER AV KYLLINGKJØTTDEIG

Jeg bruker aldri oppskrifter når jeg lager mat så det jeg legger ut på bloggen er kun ment som en inspirasjon og så kan hver enkelt legge til og trekke fra alt ettersom de ønsker.

Kyllingbollene ble servert med pasta, men det er sikkert enda bedre med ris

Tilbereding ca 40-45 min

Hvis du har foodprocessor ha kyllingkjøttdeig og salt i den, hvis ikke må du arbeide for hånd til deigen blir seig

Ha i pepper, 2 egg,ca 3 jalapenos, 2 pressede hvitløksfedd og en skvett fløte og arbeid deigen godt sammen

Stekes gyldenbrun i pannen mens du kutter de grønnasakene du ønsker

Skal kun brunes for de skal kokes i sausen etterpå

Kok ut pannen og sil kraften så du har den i sausen

Dagens fangst i kjøleskapet av grøntfor: champignon, paprika,løk, mais og erter

Surr champignon, løk og paprika i pannen så de mykner

Ha i ingredienser til saus

I dag brukte jeg curry paste(vær forsiktig med den,hot ja, en liten ss er kanskje nok?, 1 boks matyoughurt, 1 ss tomatpure, ca 1 dl fløte,salt og pepper

Fløten kan sløyfes hvis ønskelig, men hos meg ble det så hot så jeg måtte mildne sausen litt:med fløte:)

Når du har hatt i ingredienser til sausen, ha i kjøttbollene og kok på svak varme ca 15-20 min så bollene blir igjennomkokte og tomatpureen får godgjøre seg. Ha i mais og erter på slutten

Server med pasta eller ris

Bon appetitt

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(17738170)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg